سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید آنکه از سخن نادرست درباره خود، بی تاب می شود، [امام علی علیه السلام]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

عشق هم عشق قدیمی!

عشق هم عشق قدیمی!

آن چه قدمت یک عشق و دوست داشتن را مقدس و دائمی می کند ، داشتن رابطه ای است که بتوانید با اعتماد و تکیه بر آن زندگی خود را بنا کنید و مطمئن باشید که هرگز درد فراغ شما را نخواهد آزرد و به حال خود رها نخواهید شد.

آنچه در این بین رابطه ی عاطفی شما را ممکن است تحت سلطه قرار دهد و از شکوه آن بکاهد این است که: شما به دوست داشته شدن طوری عادت کنید که قدردانی و احترام به آن عطوفت از یادتان برود و با آن مانند تمام داشته های معمول و پیش پا افتاده برخورد شود. در حالی که حقیقت این است که داشتن جایگاه عاطفی و عشق در زندگی هر فرد گوهر نایابی است که معمولا با از دست دادن آن نه تنها زندگی تلخ و بی رنگ می شود، بلکه گاهی کسب مجدد آن دشواری های بسیار دارد. بنابراین در این حالت شما با حسرت بزرگی در قلب و روح خود روبه رو خواهید بود که پیوسته جای خالی کسی را به یادتان می آورد که وی را به علت بی توجهی و عادت به عدم قدردانی از دست داده اید.

آنچه که ما عشق می نامیم در واقع درختی است که به نور خورشید وجود شما و آب حیات جبران محبت شما نیازمند است تا رشد کند و میوه هایش کام شما را شیرین کند.

در این مقاله راهکارهایی را خواهید آموخت که به شما می گویند چگونه عاشق خوب و معشوق قدردان و لایقی باشید :

در زندگی زناشوئی برخلاف دوران نامزدی و برخلاف تصور همگان نشان دادن عشق و علاقه ی متقابل بسیار دشوارتر است. زیرا کسی که سابق بر این برای چند ساعت در روز همنشین شما بود و شما را در بهترین حالات و وضعیت پوشش می دید، حال باید شاهد فعالیت ها و ظاهر شما در کل روز باشد. از هیچ کس نمی توان انتظار داشت که بعد از خواب درازمدت شبانه با موهایی مرتب و آراسته از خواب بیدار شود و نمی توان ادعا کرد که تماشای مسواک زدن فرد مورد علاقه تان بهترین و رمانتیک ترین منظره ی زندگی شما باشد. در حقیقت پس از مدتی زندگی مشترک پی خواهید برد که طرف مورد علاقه ی شما نیز مانند سایر انسانها شرایط و نیازهایی دارد که چندان مطبوع و دلپسند نیستند و حتی می توانند آزار دهنده باشد.

 

صدای خرخرکردن همسر شما چندان خوشایند نیست و به همان صورت جورابهای بدبوی او، به هم ریختن منزل، بدخلقی های گاه به گاه و حتی دعوا بر سر تماشای برنامه های تلویزیونی همه و همه می توانند شما را به تدریج از همسرتان دل زده و حتی ناامید کنند. بارها احساس می کنید که همسر فرشته خوی خود را از دست داده اید و به جای موجود ستودنی و زیبای روزهای نامزدی با یک انسان عادی روبرو هستید که دوست داشتن او اگر سخت نباشد چندان هم آسان نیست. شاید در دوران تجرد شما به تنهایی مدل مو و لباس خود را بر می گزیدید، دوستان و معاشرین خود را انتخاب می کردید و مطابق میلتان با آنان رفت و آمد می کردید. اما پس از ازدواج و تأهل، وضع دیگر به صورت قبلی نمی تواند ادامه یابد.

 

زیرا در زندگی مشترک همه چیز با خواست و میانگین و توافق طرفین باید صورت پذیرد . در غیر این صورت نمی توان نام زندگی مشترک را به آن داد. به طوری که گاه یکی یا هر دو طرف موظف می شود روش پوشش و آرایش خود را تغییر دهد تا همسرش احساس بهتری نسبت به او داشته باشد و این میل و کشش طرفین به هم بنای زندگی آنها را محکم تر کند. شاید بعد از ساعتها کار روزانه و پخت وپز و یا کار کردن در محیط کار، ظاهر هیچ یک از زوجها مطلوب و خواستنی به نظر نرسد ولی بهترین و تنها روش عدم دلزدگی آنها از هم این است که به محض ورود به منزل و یا انجام کار، به ظاهر و لباس خود توجه کند و خود را بنا به سلیقه و خواست همسر خود نظیف کرده و بیارایند.

 

از طرف دیگر عادت کردن زوجین به یکدیگر و تکراری شدن بعضی چیزها، آنها را به صورت عادت در می آورد وتقدس اولیه را از آنها سلب می کند. برای مثال دو نامزد جوان شاید روزی طاقت دوری و جدایی از یکدیگر را نداشته اند اما بعد از ازدواج و مدتی گذران زندگی به قدری به وجود هم خو می کنند که گاه دوریهای پیش آمده ، اندکی نیز آنان را آزرده نمی کند. چگونه می توان بعد از گذر سالیان همچنان از وجود هم شاد بود و لذت برد؟

 

چگونه می توان بعد از سالها زندگی از دیدن همسر خود هیجان زده شد و شکرگزار حضور وی بود؟

 

هیچ چیز حقیقی تر و والاتر از عشق نیست و عشق های دراز مدت که سالها به طول می انجامند، قابل اعتماد هستند و می توان با تکیه زدن بر آن به هر کجا رسید. معشوق یا عاشق شما همان نیمه ی گمشده ای است که همیشه به دنبالش گشته اید و تنها کسی است که می توانید همیشه روی اوحساب کنید وتحت مراقبت و در سپر حفاظت او به سر برید.

چگونگی این امر به طول مدت، شور و عشق جاری بستگی دارد. عشق هرچه دیرپاتر باشد ، ماندگارتر و حقیقی تر است. کسی که 10 سال شما را دوست داشته است در سال 11 نیز شما را خواهد خواست .

 اگر به درستی آموخته باشید که قایق زندگی رادر توفانها با مهارت هدایت کنید برای تمام روزهای عمرتان ناخدا و کشتی سالم عشق شما را به هر کجا که بخواهید خواهد برد.

هیچ چیز زیباتر و پربهاتر از حقیقت نیست. با بیان حقیقت و ایمان به صداقت شریک زندگی تان می توانید کشتی خود را از مهلکه و توفان در امان نگه دارید. با ایمان می توانید با خیال راحت به او تکیه کنید و بدانید که در توفانها و سختی ها دست یاری او همواره برای کمک به شما برافراشته است. این اعتماد ازپربهاترین گنج هایی است که کسی می تواند در یک رابطه ی زناشویی داشته باشد و احساس امنیت و رضامندی حاصل از آن را تا پایان عمر همراه داشته باشد.

 

در اینجا راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق کاربرد آنها درخت عشق شما هر روز سرسبزتر از روز قبل باشد:

  قدردان شادی های کوچک باشید

مسلماً شما قدردان کارهای بزرگ و مهمی که همسرتان در راه دوام زندگی مشترک شما انجام می دهد هستید. همیشه می توان برای دریافت هدیه ی سالگرد تولد ، ازدواج و احترام متقابل در خلوت و در میان جمع و کمک در نظافت منزل از وی تشکر کرد و آن را ستود . اما متأسفانه بشر فراموشکار با عادت کردن به هر چیز اندک اندک آن را کوچک و عادی تر می بیند تا جایی که امید و تشکر جای خود را به انجام وظیفه و تعهد می دهند. تا به حال چند بار از همسرتان برای بیرون گذاشتن زباله تشکر کرده اید؟ آیا آن چه همسرتان در خانه ی خود می یابد لبخند و قدردانی و آرامش است یا توقع و فشار و بدخلقی؟ هیچ زندگی و هیچ ازدواجی بی فراز و نشیب نیست. آن چه مهم است رفتار و برخورد شما با این مسئله است که عشق تان را زنده و تازه نگه دارد یا نهال آن را با بدخویی و عادت بخشکانید. پس کلمه ی طلایی متشکرم  را فراموش نکنید. گاه برخی از زوجین با خود می گویند که شاید تکرار این کلمه از معنا و قدرت آن بکاهد ولی حقیقت عکس این تفکر را ثابت کرده است. همه قدم های کوچک و بزرگ همسرتان در راستای شکوفا کردن درخت عشق در زندگی تان والا و شایسته ی قدردانی است. پس کلمه جادویی متشکرم را از یاد نبرید. در عین حال راه های دیگری نیز برای ابراز علاقه و قدردانی از همسرتان وجود دارد. مثل خواندن وی با کلمات شیرین .

 

با خواندن نام یکدیگر با الفاظ لطیف و زیبا جریان عشق و محبتی را در زندگی تان بیدار می کنید که روز به روز به دوام عشق شما کمک می کند. به یاد داشته باشید که انسان ها و رفتار انسانی مانند پدیده ی پژواک عمل می کند، به این صورت که هر کلام یا حرکتی از جانب شما پس از برخورد با مخاطب به سوی شما بازمی گردد. پس از این پدیده به نحو احسن استفاده کنید تا هم شما و هم همسرتان روزهای شادتری را در کنار هم سپری کنید

دست از حساسیت بی مورد بردارید.

همه ی روان شناسان متفق القولند که ازدواج بیش از این که داستان شاه پریان باشد، مسئولیت است و توان کشیدن این بار سنگین به دست نمی آید مگر آن که شما و همسرتان به کار گروهی دست یابید. شما می بایست تیمی دو نفره را تشکیل دهید تا ضمن برخورد و کشمکش های دنیای بیرون، بی دغدغه از هم نشینی و مصاحبت همسر خود لذت ببرید. این مهارت به سادگی و به سرعت به دست نمی آید مگر با خواست قلبی شما به ساختن زندگی مشترکتان. گاه کارهای کوچک مشکلات بزرگ را حل می کنند و گاه عدم انجام آنها یک زندگی را برای یک عمر از بین می برند. دعوا بر سر مسائل کوچکی چون شراکت در انجام کارهای منزل از این دست است. پس هم تیمی خوبی باشید.

 

 نکات کلیدی:

- به همسر خود احترام بگذارید.

 

- در همه حالت با در نظر گرفتن شرایط او از وی کمک بخواهید.

 

- در او انگیزه برای کمک در کارها ایجاد نمایید.

 

- هرگز از یاد نبرید که این قایق تنها وقتی به جلو حرکت می کند که هر دو نفر سرنشین آن با هم و هماهنگ پارو بزنند. با یک کارگروهی از این دست حتی می توانید زندگی مشترکتان را شیرین تر کنید و لحظات باهم بودن را افزایش دهید.

 

گاه به نظرمی رسد زندگی به شدت یکنواخت شده است. این جاست که شما باید وارد عمل شوید تا کشتی زندگی خود را سالم به بندرگاه برسانید. کافی است وقت بیشتری را به باهم بودن اختصاص دهید. چه مدت از آخرین باری که با همسرتان به پارک یا سینما رفته اید گذشته است؟ نمی خواهید خاطرات خوش دوران نامزدی را زنده کنید؟ هرکدام از شما گنجینه ای از خاطرات خوش اولین روزهای باهم بودن دارد که می توان آنها را به اختصاص دادن کمی وقت از نو زنده کرد.

 

حتی اگر صاحب فرزند هم باشید، می توانید با کمک گرفتن از والدین خود و یا دوستان برای نگهداری از کودکتان، مدتی را بی دغدغه و تنها به باهم بودن بگذرانید .

 

خواهید دید این باهم بودن و احساس یکپارچگی شما با همسرتان اثرات معجزه آسایی بر روابط شما دو نفر خواهد گذاشت و کام شما را شیرین خواهد کرد.

 

تنها صرف 2 دقیقه وقت، دنیای شما را زیبا می کند.

نویسنده : سمانه افشاری

 



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:15 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 25
کل بازدید :362587

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<