سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
اگر شما هم دچار افسردگی هستید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید شادتر شوید. این پنج طریق به شما کمک می‌کند که خلق خود را خوش کنید.

بولتن جوانی:
والدین خوب انتخاب کنید
به گفته کارشناسان در «سرزمین شادی‌ها» نقش ژن‌ها مهم‌تر از محیط است. یک بررسی که در شماره ماه مارس امسال نشریه «علوم روانشناختی» به چاپ رسیده است، یک امتیاز دیگر به «تیم ژن‌ها» می‌دهد: تفاوت‌ها در DNA توضیح‌دهنده علت برخورداری برخی افراد از مزیت شادتر بودن است، و همچنین گرایش به عاطفی بودن و فعال بودن جسمی و اجتماعی بیشتر را هم توضیح می‌دهد. البته ژن‌‌‌ها ابزار خودکاری برای دورماندن از افسردگی نیستند، و سایر عوامل خارجی هنوز شما را به سوی اندوه می‌رانند. اما وراثت می‌تواند برای برخی افراد مایه‌‌ای از شادی فراهم آورد تا در هنگامی که اوضاع بر وفق مرادشان نیست، بر آن تکیه کنند. و موفقیت پژوهشگران کانادایی در ایجاد موش‌های با مقاومت ژنتیکی در برابر افسردگی در سال 2006 بیانگر آن است که شاید روزی بتوان با دستکاری ژن‌ها شادی انسان‌ها را بیشتر کرد.
این برای اولین‌بار بود که علم توانست آلام یک جاندار را فروبنشاند. موش‌هایی که طوری تکثیر شده بودند که فاقد ژنی به نام TREK-1 باشند، طوری رفتار می‌کردند که گویی برای دست‌کم سه هفته داروی ضدافسردگی دریافت کرده‌اند.
 
دست و دل‌باز باشید
بر اساس یک بررسی در سال 2008 کافی است تنها پنج دلار خرج دیگران کنید، تا در یک روز معین شادتر شوید. و اعمال فداکارانه می‌تواند کمک کند تا ازدواج‌تان به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر برای شما و همسرتان بدل شود.
پس از انجام کارهای خیر، افراد شادتر هستند و احساس می‌کنند زندگی بامعناتر شده است. اما آیا در صورتی که در مقابل عمل‌تان انتظار عوض‌گرفتن داشته باشید، باز هم می‌توان این کار را از خودگذشتگی به حساب آورد؟ شاید بستگی به این داشته باشد که چگونه به قضیه نگاه کنید.
 
فرصت‌ها را ببینید
انسان‌ها مقاوم‌‌تر از حدی هستند که ما تصور می‌کنیم، و این موضوع را بررسی که در سال 2005 روی تغییرات خلقی در بیماران دیالیزی انجام گرفته، نشان داده است.
این بیماران به‌رغم اینکه سه بار در هفته برای دست‌کم سه ماه برای پاک کردن خون‌شان باید تحت دیالیز قرار می‌گرفتند، در اغلب اوقات خلق خوبی داشتند. اما افراد سالم هنگامی که از آنها خواسته می‌شد که انجام چنین برنامه درمانی را به تصور درآورند، زندگی مصیبت‌باری برای‌شان مجسم می‌شد.
به قول وینستون چرچیل آدم بدبین در هر فرصتی، مشکلات را می‌بیند، اما آدم خوش‌بین در هر مشکلی، فرصتی را می‌بیند.
 
ورزش کنید
انجام مرتب ورزش، به همراه مصرف داروها و انجام مشاوره می‌تواند به افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند تا بر احساس تنهایی و آسیب‌پذیری غلبه کنند.
ورزش حالت ذهنی افراد را تا حدی با تاثیر گذاشتن بر میزان دو ماده شیمیایی در بدن بهبود می‌بخشد: کورتیزول و اندورفین‌ها. غده‌های آدرنال افراد خشمگین و ترسیده، کورتیزول تولید می‌کند. این هورمون فشار خون و قند خون را بالا می‌برد، واکنش ایمنی را تضعیف می‌کند و ممکن است به التهاب و آسیب بافتی منجر شود. اما ورزش کورتیزول را می‌سوزاند و میزان آن را به حد طبیعی باز می‌گرداند. دویدن، دوچرخه سواری یا استفاده از ماشین‌های ورزش آیروبیک همچنین باعث آزاد شدن اندورفین‌ها ـ ضددردهای طبیعی بدن ـ از مغز به درون جریان خون می‌‌شود. به این ترتیب فرد یک سرخوشی طبیعی را تجربه می‌کند، بدون اینکه دچار عوارض جانبی داروهایی شود که اثر مشابه را ایجاد می‌کند.

برای اینکه حداکثر استفاده را از ورزش ببرید، باید شدت ورزش‌تان با میزان استرس‌تان متناظر باشد. و بدن‌تان طوری به فعالیت بیندازید تا به طور مداوم با طول و شدت‌های گوناگون ورزش سازگار شود.
 
عمر‌تان را دراز کنید
اگر ژن‌های مناسب دارید و نوع‌دوست، خوش‌بین و فعال هستید، اما هنوز احساس خمودگی می‌کنید، تنها به خود زمان بیشتری بدهید.
بررسی که روی دو میلیون‌ نفر از 80 ملت انجام شده و در ژانویه سال میلادی جاری منتشر شده است، نشان می‌دهد که افسردگی در میان بزرگسالان در میانه دهه 40 زندگی شایع‌تر است.
در میان آمریکاییان بدترین اوقات برای زنان در حدود 40 سالگی و برای مردان در حدود 50 سالگی است. اما با گذر کردن از این مرز سنی، انسان‌ها گرایش بیشتری به کنار گذاشتن احساسات منفی و تمرکز بیشتر بر چیزهایی که از آنها لذت می‌برند، پیدا می‌کنند.
در این دوران افراد به دیدن نیمه پر لیوان گرایش می‌یابند، به‌رغم اینکه در این سنین میزان ملاقات‌های‌شان با پزشکان و دریافت داروها افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که برای دستیابی به شادی باید صبر داشته باشید.
منبع:کارگزاران


نجف زاده ::: پنج شنبه 87/6/14::: ساعت 3:55 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 15
کل بازدید :362462

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<