سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

سلام به خوانندگان و بازدید کنندگان این وبلاگ

خداوکیل این همه مطلب در مورد عشق و عاشقی نوشتم و از این طرف و آنطرف کپی برداری کردم.

ولی خودم به علت غرور و یا بد شانسی . . . . . .

متشکرم



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:23 صبح

نیمروی عاشقانه

 نیمروی عاشقانه

اگر بر این باورید عشقی که از آغاز ازدواج نسبت به همسرتان داشته‌اید بدون تلاش شما تا ابد باقی خواهد ماند و همواره در زمان بروز مشکلات به کمک شما خواهد آمد، در اشتباهید.

 

متاسفانه اگر برای تازه نگه داشتن عشق‌تان تلاش نکنید، خیلی زود روابط گرم زناشویی به سردی یک عادت روزانه خواهد شد!

 

اگر شما هم از آن‌دسته آقایانی هستید که تصمیم دارید در روابط خود با همسرتان همواره معجزه ی عشق را به وضوح ببینید، می‌توانید روی ایده‌های کاملا عملی این مقاله حساب کنید:

 

فکر نمی‌کنم برای اجرای یک نقشه ی عاشقانه، پختن نیمرو کار سختی باشد.

یک شب به همسرتان بگویید که قصد دارید شما شام را آماده کنید! به شرطی که او وارد آشپزخانه نشود.

هر چند که همین پیشنهاد به تنهایی باعث رضایت خاطر همسرتان می‌شود، اما شما که یکی از مردهای  موفق هستید همیشه برگی برنده در آستین خواهید داشت!!!

با سس قرمز روی نیمرو شکل یک قلب را بکشید، حتی می‌توانید کنار قلب‌تان جمله‌ای بنویسید. همه‌چیز بستگی به سلیقه ی خودتان دارد.

حالا وقت آن است که همسرتان را به صرف یک شام عاشقانه دعوت کنید.

اما اگر شما از آن دسته آقایانی هستید که دست به سیاه و سفید نمی‌زنید ولی می‌خواهید رمانتیک باشید؛ می‌توانید این روش را روی یک پیتزا اجرا کنید.

مطمئنا دیدن چهره ی همسرتان، زمانی که جعبه را باز می‌کند، باعث دلگرمی شما خواهد شد!

در این جا روی صحبت با خانم‌هاست. لطفا به همسران‌تان اجازه  خوب بودن را بدهید!!! مطمئنا شما بیشتر از هر کس دیگر آن‌ها را می‌شناسید و قدرت پیش‌بینی رفتارشان را دارید، اما لطفا از این قدرت علیه نقشه‌های آقایان استفاده نکنید!

کافی است مچ همسرتان را وقتی مشغول آماده کردن مقدمات یک نقشه ی عاشقانه است بگیرید! آن وقت همه‌چیز عوض خواهد شد و شاید همسرتان دیگر به دنبال راهی برای نشان دادن علاقه‌اش نسبت به شما نگردد.

پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما سپاسگزاریم!

نویسنده : میلاد تهرانی



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:18 صبح

تا چه حد باید به حرف‌های همسرمان گوش دهیم؟

گوش شنوای آقایان

گوش دادن به صحبت‌های همسرتان خیلی از اختلافات شما را حل می‌کند.

مشکل اساسی زوج‌ها در این است که آن‌ها یاد نگرفته‌اند به صحبت‌های یکدیگر گوش کنند. شاید فکر کنید دوران نامزدی بهترین دوران زندگی شما بوده است، ولی آیا می‌دانید چرا؟ بله، کاملا واضح است چون در این دوران هر دوی شما با تمام وجود سعی می‌کردید به حرف‌های یکدیگر گوش کنید و بهترین رفتار را از خود نشان دهید. ولی اکنون بعد از سال‌ها زندگی دچار گرفتارهای مالی، شغلی، اجتماعی و مسایل مربوط به فرزندان شده‌اید و فرصت کافی برای یکدیگر ندارید. یکی از عوامل بسیار مهم برای داشتن یک ازدواج موفق شنیدن و گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل است.

 

با تمام وجود به حرف‌های همسرتان توجه کنید.

خیلی از مواقع است که وقتی همسرتان با شما صحبت می‌کند، شما به جای این که به او کاملا گوش دهید به فکر این هستید که چه پاسخی به او بدهید و یا این که چگونه از خود دفاع کنید. در این حالت مغز شما در حال فکر کردن است و ممکن است وسط حرف او نیز بپرید و با عصبانیت بگویید: «قبلا هم این حرف‌ها را شنیده‌ام.» و بعد شروع به جواب دادن و جر و بحث کردن کنید. گوش دادن واقعی موقعی صورت می‌گیرد که شما به طرف مقابل‌تان علاقه داشته باشید.»

 

با گوش دادن برای او ارزش قایل می‌شوید.

اگر طرف مقابل‌مان در حال صحبت کردن باشد و ما مشغول انجام کاری باشیم، در اصل به گفته‌های او توجه نمی‌کنیم. شاید بگویید من با گوش‌هایم کاملا حرف‌های او را می‌شنوم و کارهایم را نیز انجام می‌دهم ولی به راستی این طور نیست و شما با تمام وجود صحبت‌های او را نمی‌شنوید و برای او ارزشی قایل نمی‌شوید. وقتی در حال ظرف شستن، جارو زدن و روزنامه خواندن هستید، نمی‌توانید با تمرکز کامل به صحبت‌های او گوش دهید. همواره به خاطر داشته باشید فردی که در حال صحبت است، از شما انتظار دارد کاملاً به او توجه کنید و صحبت‌های او را جدی بگیرید.

 

گوش دادن مانند باز و بسته کردن شیر آب.

درست نیست که هر موقع دوست داشتید گوش کنید و هر موقع نخواستید گفته‌های او را قطع کنید و خودتان به صحبت کردن ادامه دهید. شما باید در درون خود حسی را به وجود آورید که نسبت به طرف مقابل‌تان علاقه‌مند شده و با اشتیاق به صحبت‌های او گوش دهید. همین اشتیاق باعث می‌شود که به یکدیگر نزدیک‌تر و صمیمی‌تر شوید. گوش دادن بدان معنا نیست که اصلا اظهار‌نظر نکرده و عقایدتان را ابراز نکنید. منظور این است که کاملا به طرف مقابل خود توجه کرده و با او احساس نزدیکی و صمیمیت کنید. در این حالت طرف مقابل متوجه می‌شود که شما واقعاً به او اهمیت می‌دهید و برای او ارزش قائل هستید.

 

گرچه شنونده ی واقعی بودن زیاد هم آسان به نظر نمی‌آید ولی با تمرین این مهارت‌ها به تدریج می‌توانید در این کار پیشرفت کنید و از بودن در کنار همسرتان یک عمر لذت ببرید. حال که یاد گرفتید چگونه به صحبت‌های یکدیگر گوش دهید، احساس نزدیکی بیشتری با همسرتان پیدا می‌کنید و احتمالا می‌خواهید بهترین دوست او نیز باشید. بنابراین برای این که بهترین دوست همسرتان نیز باشید، به این توصیه‌های ارزشمند توجه کنید:

 

با یکدیگر بیشتر وقت بگذرانید.

خانواده‌هایی که از رابطه ی خود کاملا راضی‌اند، افرادی هستند که از کنار هم بودن لذت می‌برند و سر خود را بیش از حد در بیرون از منزل گرم نمی‌کنند. گرچه همه ی افراد یک سری علایق شخصی دارند، ولی زن و شوهرهای موفق بیشتر دوست دارند با هم وقت بگذرانند.

گاهی اوقات رفتن به اردو و در چادر زندگی کردن برای زن و شوهرها بسیار مفید است. زیرا آنها یاد می‌گیرند در شرایط سخت نیز از خود خلاقیت نشان دهند و کارها را به صورتی دوستانه با هم تقسیم کنند تا همه چیز به خوبی پیش رود.

 

مشکلات زندگی‌تان را با هم حل کنید.

اگر به اجبار در زندگی دچار بحران شدید، یکدیگر را تنها نگذارید و پشت هم باشید. همین عمل باعث می‌شود پایه‌های زندگی مشترک‌مان محکم‌تر بنا شود.

 

تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی‌تان را با هم انجام دهید.

هیچ‌گاه به تنهایی در موردی تصمیم نگیرید. هر موقع هر دوی شما به توافق رسیدید، بعد آن را به اجرا درآورید. این مورد یکی از اصولی است که در ازدواج موفق بسیار موثر است. همین امر باعث می‌شود ارتباط بین زوجین عمیق‌تر شود و یکدیگر را بهتر درک کنند. بنابراین با یکدیگر نزدیک‌تر و صمیمی‌تر خواهند شد.

 

با یکدیگر شوخی کنید.

با یکدیگر شوخی کنید و طرف مقابل‌تان را بخندانید. اگر به خاطر داشته باشید در دوران نامزدی بیشتر این کار را می‌کردید. سعی کنید این کار ساده را همواره در زندگی خود انجام دهید.

 

برای او لطیفه تعریف کنید و حرف‌های خنده‌دار بزنید تا به هر دوی شما بیشتر خوش بگذرد و بیشتر به یکدیگر علاقه‌مند شوید.

 

به تفاوت‌های شخصی‌تان توجه کنید.

شما و همسرتان با دو شخصیت و دو رفتار متفاوت با یکدیگر ازدواج کرده‌اید. شما می‌توانید با خواندن کتاب‌هایی در زمینه ی خانواده ی موفق متوجه این‌گونه تفاوت‌های شخصی‌تان شوید و به جای این که مرتب نقاط ضعف همسرتان را به رخ او بکشید و در حال انتقام گرفتن از او باشید، روی نقاط ضعف و قوت یکدیگر کار کنید و باعث پیشرفت و رشد شخصیتی‌تان شوید. تصور نکنید تنها به دلیل این‌که در کنار همسرتان هستید و با او زندگی می‌کنید، بنابراین دوست او نیز هستید. در زندگی مشترک باید یاد بگیرید صبر داشته باشید، همسرتان را درک کنید و همواره با عشق و محبت با او برخورد کنید تا به یک زندگی ایده‌آل دست یابید.

 

منبع : موفقیت - با تغییر و تلخیص



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:17 صبح

چگونه عشق را در زندگی مشترک‌مان حفظ کنیم؟

پیش به سوی عشق و آرامش

اغلب زوج‌ها وقتی دوران نامزدی خود را به خاطر می‌آوند به یاد عشق وعلاقه ی زیادی می‌افتند که بین آن‌ها وجود داشت و گرمای عشق در روابط بین آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شد. معمولا بعد از ازدواج با پیش آمدن مسایل مختلف در زندگی ، عشق و علاقه به تدریج کم‌رنگ‌تر می‌شود. زن و شوهر بیشتر به شغل و فعالیت‌های اجتماعی توجه می‌کنند و تقریباً از یکدیگر غافل می‌شوند. ولی سرانجام روزی به فکر ترمیم روابط خود می‌افتند و می‌خواهند دوباره گرمای عشق را در زندگی خود احساس کنند واقعا فکر می‌کنید منظور از عشق و رابطه عاشقانه در زندگی زناشویی چیست؟

معنای واقعی عشق یعنی زنده نگاه داشتن آن بعد از ازدواج. به عبارت دیگر عشق ایجاد رابطه‌ای دوستانه، و ابراز آن به طرف مقابل است.

روابط ‌‌تان را مستحکم‌تر کنید

سعی نکنید به عشق به عنوان اتفاقی که قرار است در آینده رخ دهد نگاه کنید. هر چه زودتر رابطه ی زناشویی خود را بر پایه ی عشق و محبت بنا کنید و رابطه ی دوستانه و صمیمی بین خود را گرما بخشید. مانند دو دوست خوب و صمیمی از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید، در اوقات فراغت از علایق مشترک‌تان استفاده کنید، خاطرات خوب گذشته را با هم مرور کنید، در مورد مسایل روزانه‌تان از هم سوال کنید و خلاصه از لحظه لحظه زندگی‌تان کمال استفاده را ببرید.

 

نظر همسرتان را جویا شوید

اغلب مشاهده می‌شود زوج‌ها برای آغاز مجدد یک رابطه ی صمیمی و عشق از دست رفته، پیشنهاد یک شام غیر منتظره و یا سفری جذاب را به همسرشان می‌دهند. ولی متاسفانه با این عمل نتیجه ی دلخواه را نمی‌گیرند. زیرا ممکن است کاری که باعث شادی و آرامش آن‌ها باشد برای همسرشان این‌طور به نظر نرسد. از آن جایی که اغلب ما قادر نیستیم فکر طرف مقابل خود را بخوانیم، پس بهتر است که از همسرمان در مورد عقایدش سوال کنیم. از او بپرسیم، رابطه ی عاشقانه از دیدگاه تو چگونه است؟ دوست درای در روزهای خاص به سفر، رستوران و یا حتی به چه هتلی برویم؟ چه کارهایی انجام بدهیم؟ اگر به عنوان مثال همسرتان از کارهای هنری لذت می‌برد او را به نمایشگاه‌های هنری و... ببرید و یا اگر شوهرتان از بودن در فضای باز لذت می‌برد با او به پارک بروید. به هر حال سعی کنید به علایق مشترک‌تان هر چه زودتر پی ببرید و زندگی خود را براساس آن پایه‌ریزی کنید، تا هر چه بیشتر از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید.

 

از خود خلاقیت نشان دهید

تصور نکنید حتما باید کارهای مورد علاقه ی همسرتان را انجام دهید. شما می‌توانید از خودتان خلاقیت نشان دهید و او را به قول معروف در مواقع خاص غافل گیر کنید. حتما نباید شام و یا سفر باشد. گذاشتن یادداشتی عاشقانه در کیف او، رفتن به سینما و یا درست کردن غذا و دسر مورد علاقه ی او همگی می‌توانند گرمای عشق را به زندگی شما برگردانند.

 

همواره به همسرتان عشق بورزید

همان‌طور که قبلا بدان اشاره کردیم عشق چیزی نیست که شما آن را تنها برای یک روز خاص برنامه‌ریزی کنید. مثلا برای جمعه شب بلیت تئاتر بخرید و بخواهید عشق‌تان را به همسرتان نشان دهید ولی در عوض بقیه ی هفته را به دست فراموشی بسپارید. برای زنده نگاه داشتن عشق باید تلاش کنید و از صمیم قلب خواهان تغییر در زندگی‌تان باشید. بنابراین همواره این نکته را به خاطر بسپارید اگر در این مورد خلاقیت نشان ندهید کارتان دشوارتر شده و روابط‌تان سردتر می‌شود. برای این کار می‌توانید از منابع خاصی کمک بگیرید. از همسرتان شروع کنید و نظر او را در این زمینه جویا شوید. کتاب‌هایی در این زمینه تهیه کنید و اطلاعات خود را در این موارد افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید بعد از یادگیری این مسائل آن‌ها را بدون قید و شرط در زندگی‌تان پیاده کنید و انتظار نداشته باشید که ابتدا همسرتان در ابراز عشق پیش قدم باشد!

 

به یکدیگر توجه و علاقه‌ نشان دهید

کاملاً به یکدیگر توجه نشان دهید. موارد دیگر را فراموش کنید. اگر با همسرتان به پارک می‌روید تلفن همراه‌تان را با خود نبرید. به این موضوع فکر کنید که در پارک دسته گلی به همسرتان هدیه کنید. منتظر موقعیت و یا روز خاصی نباشید.

پس چرا معطلید؟ وقت را از دست ندهید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

 ترمیم روابط زناشویی و زنده کردن عشق در زندگی یک شبه صورت نمی‌پذیرد و نیاز به تلاش مستمر دارد. مطمئن باشید که عاشقانه زندگی کردن ارزش این همه کوشش را دارد. بنابراین با همسرتان دوست باشید، رابطه‌تان را بر پایه ی عشق و محبت استوار کنید، به علایق یکدیگر احترام بگذارید، برای ابراز کردن عشق‌تان خلاقیت نشان دهید و بالاخره در اوقاتی که با هم هستید کاملا به یکدیگر توجه و علاقه نشان دهید.

 منبع : موفقیت - با تلخیص



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:16 صبح

عشق هم عشق قدیمی!

عشق هم عشق قدیمی!

آن چه قدمت یک عشق و دوست داشتن را مقدس و دائمی می کند ، داشتن رابطه ای است که بتوانید با اعتماد و تکیه بر آن زندگی خود را بنا کنید و مطمئن باشید که هرگز درد فراغ شما را نخواهد آزرد و به حال خود رها نخواهید شد.

آنچه در این بین رابطه ی عاطفی شما را ممکن است تحت سلطه قرار دهد و از شکوه آن بکاهد این است که: شما به دوست داشته شدن طوری عادت کنید که قدردانی و احترام به آن عطوفت از یادتان برود و با آن مانند تمام داشته های معمول و پیش پا افتاده برخورد شود. در حالی که حقیقت این است که داشتن جایگاه عاطفی و عشق در زندگی هر فرد گوهر نایابی است که معمولا با از دست دادن آن نه تنها زندگی تلخ و بی رنگ می شود، بلکه گاهی کسب مجدد آن دشواری های بسیار دارد. بنابراین در این حالت شما با حسرت بزرگی در قلب و روح خود روبه رو خواهید بود که پیوسته جای خالی کسی را به یادتان می آورد که وی را به علت بی توجهی و عادت به عدم قدردانی از دست داده اید.

آنچه که ما عشق می نامیم در واقع درختی است که به نور خورشید وجود شما و آب حیات جبران محبت شما نیازمند است تا رشد کند و میوه هایش کام شما را شیرین کند.

در این مقاله راهکارهایی را خواهید آموخت که به شما می گویند چگونه عاشق خوب و معشوق قدردان و لایقی باشید :

در زندگی زناشوئی برخلاف دوران نامزدی و برخلاف تصور همگان نشان دادن عشق و علاقه ی متقابل بسیار دشوارتر است. زیرا کسی که سابق بر این برای چند ساعت در روز همنشین شما بود و شما را در بهترین حالات و وضعیت پوشش می دید، حال باید شاهد فعالیت ها و ظاهر شما در کل روز باشد. از هیچ کس نمی توان انتظار داشت که بعد از خواب درازمدت شبانه با موهایی مرتب و آراسته از خواب بیدار شود و نمی توان ادعا کرد که تماشای مسواک زدن فرد مورد علاقه تان بهترین و رمانتیک ترین منظره ی زندگی شما باشد. در حقیقت پس از مدتی زندگی مشترک پی خواهید برد که طرف مورد علاقه ی شما نیز مانند سایر انسانها شرایط و نیازهایی دارد که چندان مطبوع و دلپسند نیستند و حتی می توانند آزار دهنده باشد.

 

صدای خرخرکردن همسر شما چندان خوشایند نیست و به همان صورت جورابهای بدبوی او، به هم ریختن منزل، بدخلقی های گاه به گاه و حتی دعوا بر سر تماشای برنامه های تلویزیونی همه و همه می توانند شما را به تدریج از همسرتان دل زده و حتی ناامید کنند. بارها احساس می کنید که همسر فرشته خوی خود را از دست داده اید و به جای موجود ستودنی و زیبای روزهای نامزدی با یک انسان عادی روبرو هستید که دوست داشتن او اگر سخت نباشد چندان هم آسان نیست. شاید در دوران تجرد شما به تنهایی مدل مو و لباس خود را بر می گزیدید، دوستان و معاشرین خود را انتخاب می کردید و مطابق میلتان با آنان رفت و آمد می کردید. اما پس از ازدواج و تأهل، وضع دیگر به صورت قبلی نمی تواند ادامه یابد.

 

زیرا در زندگی مشترک همه چیز با خواست و میانگین و توافق طرفین باید صورت پذیرد . در غیر این صورت نمی توان نام زندگی مشترک را به آن داد. به طوری که گاه یکی یا هر دو طرف موظف می شود روش پوشش و آرایش خود را تغییر دهد تا همسرش احساس بهتری نسبت به او داشته باشد و این میل و کشش طرفین به هم بنای زندگی آنها را محکم تر کند. شاید بعد از ساعتها کار روزانه و پخت وپز و یا کار کردن در محیط کار، ظاهر هیچ یک از زوجها مطلوب و خواستنی به نظر نرسد ولی بهترین و تنها روش عدم دلزدگی آنها از هم این است که به محض ورود به منزل و یا انجام کار، به ظاهر و لباس خود توجه کند و خود را بنا به سلیقه و خواست همسر خود نظیف کرده و بیارایند.

 

از طرف دیگر عادت کردن زوجین به یکدیگر و تکراری شدن بعضی چیزها، آنها را به صورت عادت در می آورد وتقدس اولیه را از آنها سلب می کند. برای مثال دو نامزد جوان شاید روزی طاقت دوری و جدایی از یکدیگر را نداشته اند اما بعد از ازدواج و مدتی گذران زندگی به قدری به وجود هم خو می کنند که گاه دوریهای پیش آمده ، اندکی نیز آنان را آزرده نمی کند. چگونه می توان بعد از گذر سالیان همچنان از وجود هم شاد بود و لذت برد؟

 

چگونه می توان بعد از سالها زندگی از دیدن همسر خود هیجان زده شد و شکرگزار حضور وی بود؟

 

هیچ چیز حقیقی تر و والاتر از عشق نیست و عشق های دراز مدت که سالها به طول می انجامند، قابل اعتماد هستند و می توان با تکیه زدن بر آن به هر کجا رسید. معشوق یا عاشق شما همان نیمه ی گمشده ای است که همیشه به دنبالش گشته اید و تنها کسی است که می توانید همیشه روی اوحساب کنید وتحت مراقبت و در سپر حفاظت او به سر برید.

چگونگی این امر به طول مدت، شور و عشق جاری بستگی دارد. عشق هرچه دیرپاتر باشد ، ماندگارتر و حقیقی تر است. کسی که 10 سال شما را دوست داشته است در سال 11 نیز شما را خواهد خواست .

 اگر به درستی آموخته باشید که قایق زندگی رادر توفانها با مهارت هدایت کنید برای تمام روزهای عمرتان ناخدا و کشتی سالم عشق شما را به هر کجا که بخواهید خواهد برد.

هیچ چیز زیباتر و پربهاتر از حقیقت نیست. با بیان حقیقت و ایمان به صداقت شریک زندگی تان می توانید کشتی خود را از مهلکه و توفان در امان نگه دارید. با ایمان می توانید با خیال راحت به او تکیه کنید و بدانید که در توفانها و سختی ها دست یاری او همواره برای کمک به شما برافراشته است. این اعتماد ازپربهاترین گنج هایی است که کسی می تواند در یک رابطه ی زناشویی داشته باشد و احساس امنیت و رضامندی حاصل از آن را تا پایان عمر همراه داشته باشد.

 

در اینجا راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق کاربرد آنها درخت عشق شما هر روز سرسبزتر از روز قبل باشد:

  قدردان شادی های کوچک باشید

مسلماً شما قدردان کارهای بزرگ و مهمی که همسرتان در راه دوام زندگی مشترک شما انجام می دهد هستید. همیشه می توان برای دریافت هدیه ی سالگرد تولد ، ازدواج و احترام متقابل در خلوت و در میان جمع و کمک در نظافت منزل از وی تشکر کرد و آن را ستود . اما متأسفانه بشر فراموشکار با عادت کردن به هر چیز اندک اندک آن را کوچک و عادی تر می بیند تا جایی که امید و تشکر جای خود را به انجام وظیفه و تعهد می دهند. تا به حال چند بار از همسرتان برای بیرون گذاشتن زباله تشکر کرده اید؟ آیا آن چه همسرتان در خانه ی خود می یابد لبخند و قدردانی و آرامش است یا توقع و فشار و بدخلقی؟ هیچ زندگی و هیچ ازدواجی بی فراز و نشیب نیست. آن چه مهم است رفتار و برخورد شما با این مسئله است که عشق تان را زنده و تازه نگه دارد یا نهال آن را با بدخویی و عادت بخشکانید. پس کلمه ی طلایی متشکرم  را فراموش نکنید. گاه برخی از زوجین با خود می گویند که شاید تکرار این کلمه از معنا و قدرت آن بکاهد ولی حقیقت عکس این تفکر را ثابت کرده است. همه قدم های کوچک و بزرگ همسرتان در راستای شکوفا کردن درخت عشق در زندگی تان والا و شایسته ی قدردانی است. پس کلمه جادویی متشکرم را از یاد نبرید. در عین حال راه های دیگری نیز برای ابراز علاقه و قدردانی از همسرتان وجود دارد. مثل خواندن وی با کلمات شیرین .

 

با خواندن نام یکدیگر با الفاظ لطیف و زیبا جریان عشق و محبتی را در زندگی تان بیدار می کنید که روز به روز به دوام عشق شما کمک می کند. به یاد داشته باشید که انسان ها و رفتار انسانی مانند پدیده ی پژواک عمل می کند، به این صورت که هر کلام یا حرکتی از جانب شما پس از برخورد با مخاطب به سوی شما بازمی گردد. پس از این پدیده به نحو احسن استفاده کنید تا هم شما و هم همسرتان روزهای شادتری را در کنار هم سپری کنید

دست از حساسیت بی مورد بردارید.

همه ی روان شناسان متفق القولند که ازدواج بیش از این که داستان شاه پریان باشد، مسئولیت است و توان کشیدن این بار سنگین به دست نمی آید مگر آن که شما و همسرتان به کار گروهی دست یابید. شما می بایست تیمی دو نفره را تشکیل دهید تا ضمن برخورد و کشمکش های دنیای بیرون، بی دغدغه از هم نشینی و مصاحبت همسر خود لذت ببرید. این مهارت به سادگی و به سرعت به دست نمی آید مگر با خواست قلبی شما به ساختن زندگی مشترکتان. گاه کارهای کوچک مشکلات بزرگ را حل می کنند و گاه عدم انجام آنها یک زندگی را برای یک عمر از بین می برند. دعوا بر سر مسائل کوچکی چون شراکت در انجام کارهای منزل از این دست است. پس هم تیمی خوبی باشید.

 

 نکات کلیدی:

- به همسر خود احترام بگذارید.

 

- در همه حالت با در نظر گرفتن شرایط او از وی کمک بخواهید.

 

- در او انگیزه برای کمک در کارها ایجاد نمایید.

 

- هرگز از یاد نبرید که این قایق تنها وقتی به جلو حرکت می کند که هر دو نفر سرنشین آن با هم و هماهنگ پارو بزنند. با یک کارگروهی از این دست حتی می توانید زندگی مشترکتان را شیرین تر کنید و لحظات باهم بودن را افزایش دهید.

 

گاه به نظرمی رسد زندگی به شدت یکنواخت شده است. این جاست که شما باید وارد عمل شوید تا کشتی زندگی خود را سالم به بندرگاه برسانید. کافی است وقت بیشتری را به باهم بودن اختصاص دهید. چه مدت از آخرین باری که با همسرتان به پارک یا سینما رفته اید گذشته است؟ نمی خواهید خاطرات خوش دوران نامزدی را زنده کنید؟ هرکدام از شما گنجینه ای از خاطرات خوش اولین روزهای باهم بودن دارد که می توان آنها را به اختصاص دادن کمی وقت از نو زنده کرد.

 

حتی اگر صاحب فرزند هم باشید، می توانید با کمک گرفتن از والدین خود و یا دوستان برای نگهداری از کودکتان، مدتی را بی دغدغه و تنها به باهم بودن بگذرانید .

 

خواهید دید این باهم بودن و احساس یکپارچگی شما با همسرتان اثرات معجزه آسایی بر روابط شما دو نفر خواهد گذاشت و کام شما را شیرین خواهد کرد.

 

تنها صرف 2 دقیقه وقت، دنیای شما را زیبا می کند.

نویسنده : سمانه افشاری

 



نجف زاده ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 9:15 صبح

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :362493

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<