سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیاموزید و آرامش و بردباری را برای دانش فرا گیرید و از دانشمندان متکبّر نباشید . [امام علی علیه السلام]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

نگاهی به فیلم  "مجنون لیلی"
فیلم سینمایی "مجنون لیلی" قاسم جعفری که بر اکران سینماهاست، امتیاز ورود به شیوه تازه روایت را تنها به عنوان یک امتیاز بالقوه حفظ کرده و نمی‌تواند در وجوه مختلف فیلم هم این تازگی را وارد کار کند.

 جعفری در پنجمین فیلم سینمایی خود ضمن توجه همیشگی به مسائل روز جوانان برای ساخت فیلمی جوان‌پسند با ستارگان متعدد، نگاهی تازه به ساختار قصه و شیوه‌های روایت را وارد کار کرده که در کارنامه او سابقه چندانی ندارد.

توجه به ساختار اثر و فاصله گرفتن از شیوه‌های متعارف قصه‌گویی در سینمای این فیلمساز آشنا تلویزیون می‌تواند به نوعی آشنازدایی تعبیر شود که حرکت بر مسیر تکرارها را واجد تازگی می‌کند. اما این حرکت تنها به عنوان یک امتیاز بالقوه در فیلم باقیمانده یا اینکه توانسته به فعلیتی هر چند کمرنگ برسد؟

این شیوه روایت هر چند در سینمای جعفری تازگی دارد، ولی از ساختارهای آشنای روایتی در سینما و تلویزیون ایران است که از فرط تکرار کارکرد خود را از دست داده و به نوعی برای مخاطب هم کدگذاری آشنا دارد. این وجه به نوعی چرخش محوری در طول فیلم را برای مخاطب قابل پیش‌بینی کرده و به این ترتیب کارکردی که قرار است از این چرخش نصیب وی شود، از پیش لو رفته است.

انتخاب یک روز خاص و شناسنامه‌دار معاصر به عنوان محور اصلی فیلم که تاکنون به آن پرداخته نشده نیز از نقاطی است که از لحاظ مضمونی فیلم را واجد تازگی می‌کند. روز ولنتاین که تا چندی پیش در سطح جامعه هم بروز نداشت، با تمهیدات خاص جعفری اجازه حضور بر پرده سینما را پیدا کرده و محور پیگیری مخاطب را بر دنبال کردن یک هدیه روز عشق در طول یک صبح تا شب قرار داده است.

فیلمساز با تکیه بر عشق‌های اساطیری ایرانی که البته فقط در دیالوگ‌های پرگو برجسته شده، استارت ماجرا را بر مبحثی چالش برانگیز در عشق‌های امروزی قرار داده و در میان فراگیری عشق‌های سطحی و کوتاه‌مدت، دو قهرمان اصلی را در جستجوی رسیدن به ریشه‌ عشق‌های اساطیری و افسانه‌ای قرار می‌دهد.

فرهاد (محمدرضا گلزار) و پروانه (الناز شاکردوست) زوج محوری فیلم هستند که قرار است این کمبود توجه به مفهوم واقعی عشق را در نسل جوان تأمین کنند. اما در اولین گام این سئوال بی‌جواب می‌ماند که بر اساس چه کد شخصیتی، پیشینه و ... پروانه و فرهاد این نیاز را احساس می‌کنند و در جایگاه عاشقان معاصر قرار می‌گیرند؟ آیا پروانه با داشتن یک جعبه قدیمی از اجدادش که روز عشق هدیه داده شده، می‌تواند وامدار عشق اساطیری و احیاکننده آن در زمان حال باشد؟

ضمن اینکه آشنایی پروانه و فرهاد با گونه‌ای از تصادف و اتفاق در لحظه دیدار اتفاق می‌افتد که بیش از عشق اساطیری یادآور عاشق شدن در یک نگاه است! فیلم در بخش ابتدایی عرض مسیر را بر برجسته کردن رابطه میان فرهاد و پروانه قرار داده، اما در این مقطع هم چیزی جز پیگیری‌های معمول، حرف‌های شعارگونه و البته شعرخوانی نمی‌تواند جنس این رابطه را متفاوت جلوه دهد و نکته‌ای تازه در بر داشته باشد.

در همین مقطع ابتدایی نویسنده و فیلمساز به بهانه‌های مختلف تلاش کرده‌اند ساختار روایت خطی را شکسته و نوعی حرکت در زمان و مکان را طراحی کنند که نیاز آن مشخص نیست. به این ترتیب که ابتدا چند نما از بخش میانی فیلم که پروانه در تردید  برای گرفتن جواب آزمایش خون به سر می‌برد و ... نشان داده می‌شود و پس از آن آشنایی او و فرهاد به تصویر در‌می‌آید.

این از پیش دانستن برای مخاطب نه امتیازی دارد و نه تعلیق یا کارکردی فراتر پیدا می‌کند جز سردرگمی در پیگیری روند ماجرا. در ادامه هم آشنایی این دو جوان و رد و بدل شدن دیالوگ‌هایی نامفهوم که ملغمه‌ای از شعر و شعار است، به طور موازی به تصویر درمی‌آید که از امتیاز قرینه‌پردازی کلام آنها بی‌بهره است و تنها قرینه‌پردازی تصاویر را در نظر داشته است.

طراحی یک تصادف برای حرکت جعبه هدیه در سطح شهر هم به نظر می‌آید در ادامه روند اتفاقات تصادفی فیلم چندان غریب به نظر نمی‌آید. از این مقطع به بعد نویسنده و فیلمساز تلاش کرده‌اند کاراکترهایی نمونه‌وار از سطح جامعه را در مقابل این هدیه قرار دهند تا به زعم خود برشی آسیب‌شناسانه به جایگاه عشق در سطح جامعه زده باشند.

یک نکته مهم که به نظر می آید سازندگان "مجنون لیلی" می‌توانستند بهره‌ای بیشتر از آن ببرند و بار دراماتیک مقاطع و کاراکترهای بخش میانی را بیشتر کنند، بازی با این مفهوم است که جعبه قدیمی در دست هر فردی که قرار می‌گیرد او را صادق و راستگو می‌کند تا دیگر دروغ نگوید؛ حداقل به عشق‌اش.

این تمهید بالقوه که در فیلم وجود دارد، به اندازه کارکردی که دارد مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و در مقاطعی به آن بی‌توجهی شده است. کارکرد برجسته این وجه را می‌توان در آخرین مقطع جابجایی جعبه قدیمی مورد توجه قرار داد که جوانی حاشیه‌نشین (حامد بهداد) با این تصور که جعبه به هر کس هدیه داده شود عاشق‌اش می‌شود، یک شرط‌بندی انتحاری می‌‌کند تا جعبه را به دست آورد.

هر چند در این مقطع هم اشاره نشدن به چرایی پیشنهاد این نوع شرط‌بندی از سوی جوان که حاضر می‌شود روی ریل قطار طناب‌پیچ شود، منطق کلی آن را زیر سئوال برده است. اما طبق معمول حضور گرم بهداد و باوری که او خود از شیوه بازیگری خود به کاراکتر و نقشی که بازی می‌کند می‌بخشد، راه را بر بسیاری از سئوالات منطقی ایجاد شده می‌بندد.

در فاصله صبح تا شبی که جعبه از پروانه و فرهاد جدا می‌شود تا شب در بیمارستان به دستشان برسد، به واسطه دست به دست شدن جعبه افرادی مختلف به تصویر درمی‌آیند که قرار است آسیب‌شناسی عشق در جامعه معاصر را برجسته کنند. اما نکته مهم درباره این کاراکترها این است که بیش از آن که شخصیت‌پردازی شده باشند، برآمده از تیپ‌های آشنای بازیگران و به شدت متکی بر حضور چهره‌های جوان هستند.

نیما شاهرخشاهی، رضا رویگری، یوسف تیموری، السا فیروزآذر، حمید گودرزی و ... کاراکترهایی هستند که تنها به واسطه تیپ‌پردازی خاص محور و بیش از شخصیت‌های پرداخته شده و شناسنامه‌دار مورد توجه قرار گرفته‌اند. خط فرعی مربوط به هر یک از این کاراکترهای فرعی هم بار داستانی در حد همان گذر کوتاه دارد و دیالوگ‌های به شدت سطحی و مستقیم هم جایی برای عمیق شدن این خطوط باقی نمی‌گذارد.

"مجنون لیلی" فیلمی است که امتیاز وارد شدن به حیطه‌های تجربه نشده در کارنامه فیلمساز را تنها به عنوان یک امتیاز بالقوه برای خود حفظ کرده و نمی‌تواند در وجوه مختلف فیلم هم این تازگی را وارد کار کند. فیلم بر مسیری آشنا از بسط جذابیت‌های گیشه‌ای حرکت می‌کند بدون آنکه بتواند اندکی این گرایش را به عمق ببرد.

فیلم سینمایی "مجنون لیلی" با فیلمنامه فرهاد نوری و مسعود صحت سال 86 ساخته شد و اکران نوروز 87سینماهاست. فیلم عاشقانه‌ای شهری است که دو شخصیت اصلی قصه آن فرهاد و پروانه به عنوان نماد عشق‌های اسطوره‌ای در مسیری پرفراز و نشیب کنار هم قرار می‌گیرند، اما روز ولنتاین حادثه‌ای آنها را از هم جدا می‌کند...

گلاره عباسی، احمد پورمخبر، رامین راستاد، ابوالفضل پورعرب و ... دیگر بازیگران "مجنون لیلی" هستند و دیگر عوامل تولید آن عبارتند از علیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری، یوسف صمدزاده مدیر تولید، حمید سیفی تدوینگر، فریدون خوشابافرد صداگذار، حسن رحیم‌منفرد و صدیقه صحت سرمایه‌گذاران و ص. صحت مجری طرح.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

 ابوالفضل جلیلی در باره فیلم مستند "جادوگر"ساخته رضا درمیشیان که درباره علیرضا زرین دست ساخته شده گفت : زرین دست پله های ترقی اش را خودش ساخته است .
درمیشیان در این مستند با بسیاری از هنرمندان وکارگردانان سینمای کشورمان درباره زرین دست به گفتگو می نشیند وآنها در خصوص شیوه کار علیرضا زرین دست و شخصیت او می گویند.
ابراهیم حاتمی کیا وجود چنین فیلمبرداری در کشور را جزء افتخارات سینمای ایران می داند. حاتمی کیا دراین فیلم به اختلاف خود با زرین دست در فیلم بوی "پیراهن یوسف" درسالهای دور اشاره کرد و گفت شاید علت اصلی اختلاف ما این بود که به دلیل یک چشمی بودن دوربین تنها یک نفرپشت دوربین قرار می گرفت و اگر دوربین جای دو چشم بود شاید هیچگاه بین ما اختلاف به وجود نمی آمد.
علیرضا زرین دست دراین فیلم در مورد اختلافش با حاتمی کیا می گوید که اشتباه از او بوده وحاتمی کیا در پاسخ به این رفتار خاضعانه زرین دست تشکر می کند.
ناصر تقوایی با اشاره به خلاقیت های زرین دست در نورپردازی در سینما می گوید:" او در ذهنش به شکل خلاقی منبع نوری را ایجاد می کند و این منبع نور در کار فیلم سازی بسیارموثر است
سیف الله داد از دیگر کارگردانانی است که در این فیلم حضور دارد. اودرباره همکاری زرین دست در فیلم باز مانده می گوید :ایشان وقتی داستان فیلم بازمانده راخواند متوجه شد که با فضای متفاوتی نسبت به کارهایی که تا آن زمان انجام شده برخوردار است.
در ادامه صحنه هایی از بازی تنیس امین حیایی و زرین دست پخش می شود که یکی از بخش های جذاب این مستند است . در این قسمت حیایی می گوید:" زرین دست دل جوانی دارد و همین باعث موفقیت اوست.
محمدرضا هنرمند ازخاطرات و تجربیات اولیه فیلم سازیش می گوید و اشاره می کند که اولین تجربه فیلم سازیش با زرین دست بوده .او از کمک های زرین دست و مرحوم رسول ملاقلی پور یاد می کند و اینکه در ابتدا نمی دانسته باید با فیلمبرداران با واژه هایی چون "دوربین و کات"صحبت کند اما زرین دست با بزرگواری او را متوجه می کند.
در ادامه هنرمند به مخالفت مخملباف با فیلمبرداری زرین دست در فیلم محمدرضا هنرمند اشاره می کند که گفته بوده " من نمی گذارم کسی که فیلمبردار فیلم های قبل از انقلاب بوده هم اکنون هم فیلمبرداری کند " و در ادامه هنرمند توضیح می دهد، زرین دست بعدها فیلمبردار چندین فیلم مخملباف شد!!
ابوالفضل جلیلی نیز در این فیلم اشاره می کند زرین دست هیچگاه دیگران را نردبان خود نکرده و پله های ترقی اش را خودش ساخته است.
عزت الله انتظامی ومهناز افشار نیز در این فیلم در مورد مهارت وموفقیتهای زرین دست می گویند.
مسعود کیمیایی در این فیلم، زرین دست را هنرمند خلاقی معرفی می‌کند که عشق و علاقه بیش از حد او به سینما باعث موفقیتش شده است .
تهمینه میلانی نیز بی عدالتی در جشنواره ها نسبت به زرین دست را یادآور می شود و می گوید که" درجشنواره فجرهمیشه به متوسط ها بیشتر اهمیت داده اند."
در این فیلم ، زرین دست خودش به همکاری با کیارستمی اشاره می کند و اینکه کیارستمی از او درخواست کرده بود تا در فیلم کلوز آپ فیلمبرداری غیر زرین دستی کند.
علیرضا داوود نژاد نیز در این فیلم از خاطرات خود با زرین دست می گوید


نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

 

 محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم "همیشه پای یک زن در میان" است گفت: با توجه به اینکه فیلم دراوایل تابستان و در گروه سینما قدس اکران می شود از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که این فیلم پرفروش ترین فیلم اکران سال 87 خواهد بود.

 

علی  اکبری با اعلام این مطلب افزود: این موضوع که "همیشه پای یک زن در میان است" پرفروش ترین فیلم سال 87 بشود کامل قابل پیش بینی است اما اینکه بتواند رکود فروش را بشکن به هیچ وجه قابل انتظار نیست.
وی ادامه داد: برای اینکه بخواهیم یک فیلم را به عنوان پرفروش ترین فیلم ایرانی معرفی کنیم نباید به شرایط فعلی اکران توجه کرد، بسیاری از فیلم ها در زمان خود فروش بسیار بسیار خوبی داشتند که باید در انتخاب نام پرفروش ترین فیلم به این نکته توجه کرد که در چه سالی و در چه شرایطی اکران شده است
.
علی اکبری در ادامه با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر اکران فیلم ها گفت: در حال حاضر راهکار جدیدی برای رفع مشکلات اکران به ذهن نمی رسد مگر اینکه یک فکر برای احداث سانس های جدید جدی صورت گیرد و تنها با تعداد سالن زیاد می شود در خصوص ظرفیت های اکران صحبت کرد
.
تهیه کننده فیلم " آن مرد آمد" درخصوص زمان اکران این فیلم نیز گفت: اکران "آن مرد آمد" را با توجه به موضوع خاص آن در زمان هفته جنگ پیش بینی کرده ایم و در واقع شهریور ماه بهترین زمان برای اکران "آن مرد آمد" خواهد بود
.
وی ادامه داد: اینگونه فیلم ها باید در گروه خاص و با تعداد کم سالن سینما اکران بشود و گروهی متشکل از پنج سینما برای اکران "آن مرد آمد" مناسب خواهد بود
.
تهیه کننده "همیشه پای یک زن در میان است" با اشاره به قاچاق سی دی های دو فیلم پرفروش سال گذشته "اخراجی ها" و" آتش بس" و اقداماتی که برای جلوگیری از این اقدام در خصوص این فیلم صورت گرفته اظهار داشت: ما تا امروز سعی کرده ایم به هیچ وجه حتی برای کارهای خودمان از فیلم کپی ویدئویی نگیریم و از نگاتیو استفاده می کنیم و به هر حال این مشکلی است که در سینمای ایران اتفاق افتاده است و نمی شود یک شخص خاص را مسوول دانست و تهیه کنندگان برای مقابله با این اقدام می توانند سعی کنند تا زمان اکران کپی ویدئویی از فیلم گرفته نشود
.
این تهیه کننده سینما با اشاره به سایر فیلم های در دست تولید خود گفت: فیلم "کتاب قانون" به کارگردانی مازیار میری را در حال حاضر در دست تهیه دارم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است و با توجه به موضوع خاص آن پیش بینی می شود این فیلم نیز یکی از پرفروش ترین های اکران سال 87 باشد
.
علی اکبری ادامه داد: تاکنون 40 درصد از مونتاژ فیلم توسط محمدرضا موئینی به پایان رسیده است و برای ساخت موسیقی آن با محمدرضا علیقلی به توافق رسیده ایم
.
تهیه کننده "کتاب قانون" با تایید تغییر نام این فیلم گفت: نام کتاب قانون به زودی تغییر خواهد کرد و فیلم با نام جدید روانه اکران خواهد شد اما به دلیل اینکه نام هایی که به ما اعلام شده زیاد است فعلا نمی توانیم نام نهایی و قطعی آن را اعلام کنیم
.
وی با اشاره به زمان اکران "کتاب قانون" اظهار داشت: فکرمی کنم قبل از اوایل پاییز و در واقع در اکران پاییزی سینما "کتاب قانون" به نمایش در خواهد آمد
.
علی اکبری در ادامه افزود: با توجه به اینکه امسال سی امین سالگرد پیروزی انقلاب است خارج از تمامی مسایل و شعارزدگی ها علاقه مندم فیلمی را در ارتباط با ریشه یابی پیروزی انقلاب بسازم و در حال حاضر به دنبال فیلمنامه ای خوب در این خصوص هستم و یک فیلم را هم درخصوص سینمای کودک تهیه خواهم کرد
.
محسن علی اکبری در خاتمه اظهار داشت: فیلمی دیگر که قصد تولید آن را دارم فیلم زندگی حضرت ابوطالب(ع) است که در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه است و به دلیل اینکه پروژه بسیار سخت و بزرگی است یک فیلمنامه متفاوت توسط گمینی، هاشم زاده و گرشاسبی نوشته شده است و به احتمال فراوان محمد رحمانیان فیلمنامه نهایی را خواهد نوشت که کارگردانی این پروژه نیز بر عهده احمدرضا گرشاسبی خواهد بود
.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح


هوش علمی و منطقیIQیا هوش عاطفی ؛ کدامیک در تداوم یک زندگی نقش اساسی دارند؟

( قسمت اول)

کاربر محترم این مطلب در پنج قسمت ارائه خواهد شد.

میزان بهره ی هوشی برای توجیه تفاوت سرنوشت آدم هایی که از نظر تحصیلی، امید به آینده و فرصت های زندگی در وضعیت تقریباً یکسانی قرار دارند، معیار مناسبی نیست. هنگامی که نود و پنج نفر از کسانی را که در دهه ی 1940 دانشجوی دانشگاه هاروارد بوده و اکنون به میان سالی رسیده بودند مورد بررسی قرار دادند، معلوم شد که تیزهوش ترین دانشجویان آن سال ها، در مقایسه با دانشجویان متوسط موفق نبودند و به ویژه از لحاظ درآمد، پرکاری و ثمربخشی در وضعیت پایین تری قرار داشتند. آنها هم چنین از لحاظ رضایت داشتن از زندگی بهترین افراد نبودند و در ارتباط با دوستان، خانواده و روابط عاطفی و زناشویی شادترین افراد محسوب نمی شدند.

بهره ی هوشی افراد هیچ گونه اطلاعی در این باره نمی دهد که آنها در فراز و نشیب زندگی چگونه عمل خواهند کرد و مسئله همین جاست. هوش و استعداد تحصیلی هیچ گونه آمادگی و مهارتی برای جدال با ناملایمات زندگی یا استفاده از فرصت های مطلوب به دست نمی دهد. اما به رغم آن که بهره ی هوشی بالا هیچ نوع تضمینی برای رفاه و تأمین مالی، اعتبار و شهرت اجتماعی یا خوشبختی در زندگی نیست ولی باز هم مدارس و فرهنگ ما بر هوش و استعداد تحصیلی افراد تأکید زیاد دارند و از شعور احساسی (یا هشیاری احساسی – عاطفی) که مجموعه ای از خصوصیات شخصیتی است و به همان اندازه در سرنوشت فرد مؤثر است، غافل هستند.

احساسات و عواطف همچون دروس ریاضی یا ادبیات، دارای اصول و فنونی اند که برخی در آن تبحر دارند و عده ای هم در آن ضعیف هستند. این که شخص چقدر در این مهارت های عاطفی و احساسی خبره باشد، برای او سرنوشت ساز است. فردی که فقط از بهره ی هوشی (IQ) بالا برخوردار است (یعنی فاقد هشیاری عاطفی است)، تقریباً کاریکاتوری از یک آدم خردمند است. وی در قلمرو ذهن ، چیره دست است ولی در دنیای شخصی خویش ضعیف می باشد. این امر در مورد زنان و مردان ، کمی تفاوت دارد. مردانی که دارای بهره ی هوشی بالا هستند،  از روی علایق و توانایی های گسترده ی عقلانی شان – نه احساسی – مورد شناسایی قرار می گیرند. آنها آدم هایی جاه طلب، سودمند، قابل پیش بینی، لجوج، انتقادگر، فروتن، نازک نارنجی و کم رو هستند که در روابط زناشویی خود راحت نیستند و از نظر احساسی سرد و بی عاطفه اند.

برعکس، مردهایی که از نظر هوش عاطفی قوی اند از نظر اجتماعی متعادل، شاد و سرزنده اند و هیچ گرایشی به ترس یا نگرانی ندارند. آنها ظرفیت چشمگیری برای تعهد و سرسپردگی به مردم یا اهداف خود، پذیرش مسئولیت و قبول چهارچوب اخلاقی دارند. آنها در روابط خود با دیگران، بسیار دلسوز و با ملاحظه اند و از زندگی عاطفی غنی، سرشار و متناسبی برخوردارند. آنها با خود، دیگران و دنیای اجتماعی اطراف خود بسیار راحت برخورد می کنند.

زنانی که فقط از بهره ی هوشی (IQ) بالا برخوردارند، اعتماد به نفس خوبی داشته، در بیان موضوعات عقلانی ارزشمند و اندیشه های خود فصاحت کافی دارند و دارای علایق زیباشناسانه و روشنفکرانه ی زیادی اند. آنها افرادی درون گرا، مستعد نگرانی، فکر و خیال و گناه هستند و در ابراز خشم خود تأمل می کنند، اگرچه معمولاً آن را به طور غیرمستقیم نشان می دهند.

برعکس، زن هایی که از نظر هوش عاطفی قوی هستند دوست دارند احساسات خود را به طور مستقیم بیان داشته، راجع به خود مثبت فکر کنند. زندگی برای آنها معنا دارد و همچون مردان همنوع خود، آدم هایی اجتماعی و گروه گرا هستند، احساسات خود را به گونه ای مناسب ابراز می کنند و به خوبی از عهده ی فشارهای روانی بر می آیند. توازن اجتماعی این قبیل زنان باعث می شود تا به آسانی با آدم های جدید کنار بیایند، با خود راحت هستند، شاد و آسوده خیال بوده، همواره پذیرای تجارب احساسی و هیجانی می باشند. آنها برخلاف زن های دارای بهره ی هوشی بالا (از نوع خالص) به ندرت احساس نگرانی و گناه می کنند و کمتر غرق در اندیشه می شوند.

مهارت هشیاری عاطفی

هشیاری عاطفی را شامل پنج نوع مهارت دانسته اند :

1-  

شناخت احساسات خود:خودآگاهی یا تشخیص احساس در همان زمان که در حال وقوع است، بخش مهم و کلیدی هشیاری عاطفی را تشکیل می دهد. فرد خودآگاه توانایی کنترل و اداره ی لحظه به لحظه ی احساسات را که نشان دهنده ی درک خویشتن و بصیرت روان شناسانه است، دارد و در نتیجه کشتی زندگی را با مهارت بیشتری می تواند هدایت کند و خواهد توانست ، شناخت واقعی بیشتری نسبت به شغل یا ازدواجی که می خواهد انجام دهد، داشته باشد.

2-  

کنترل احساسات:کنترل و اداره ی احساسات و مناسب و به جا بودن آنها در هر موقعیت، مهارتی است که بر پایه ی خودآگاهی شکل می گیرد. یعنی فرد یاد می گیرد که چگونه خود را از شر اضطراب، افسردگی، کج خلقی و زود رنجی های شایع رهایی بخشد.

3-  

بر انگیختن و به هیجان در آوردن خود:ایجاد انگیزه و تمرکز بر اهداف و به تأخیر انداختن رضایت و خرسندی و سرکوب کردن هوس ها، زمینه ساز هر نوع مهارت و موفقیت است.

4-  

شناخت احساسات دیگران:یک مهارت مردمی محسوب می شود و ریشه ی وحدت و همدلی با دیگران است.

5-  

تنظیم روابط با دیگران:هنر مراوده و ارتباط با مردم ، و مهارت کنترل و اداره ی احساسات دیگران است.

ادامه دارد ...

در قسمت بعد به اهمیت هوش عاطفی در حفظ پیوندهای زناشویی خواهیم پرداخت.

نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 12:26 صبح

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 25
کل بازدید :362585

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<