سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخلاص، رازی از رازهای من است که آن را به قلب هریک ازبندگانم که دوستش داشته باشم، می سپارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به نقل از جبرئیل از خداوند نقل می کند ـ]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
.


آیین نامه داخلی مرکز کار آفرینی دانشگاه ایلام

به منظور اجرای « آیین نامه طرح توسعه کار آفرینی در دانشگاههای کشور » ( کاراد ) و در جهت نیل به اهداف و وظایف مندرج در مواد 5 و 6 آیین نامه مذکور ، آیین نامه داخلی کمیته و مرکز کار آفرینی دانشگاه در 5 ماده تدوین می شود . 



نجف زاده ::: یکشنبه 87/4/23::: ساعت 11:35 عصر

2
دانشجویانی  که طرح های تحقیقاتی و یا پژوهشی مرتبط با کارآفرینی در دست اجرا دارند لازم است که فرم پیشنهاد و تصویب طرحهای تحقیقاتی را پر نمایند .

فرب با فرمت (exe) ( برای دریافت کلیک راست و  save traget )



نجف زاده ::: یکشنبه 87/4/23::: ساعت 11:35 عصر

1

مقاله کارآفرینی خلاق

این مقاله کارآفرینی خلاق را ، که عبارت از ایجاد و پیاده‌سازی ایده‌های مناسب و بدیع برای راه‌اندازی کسب و کاری پرماجرا است، شرح می‌دهد .کارآفرینی خلاق می‌تواند در سازمان‌هایی که هم اکنون مستقر است و نیز بنگاه‌هایی که تازه شروعبه کار کرده‌اند به وقوع پیوندد

نویسنده : دکتر ترزا آمابلی



نجف زاده ::: یکشنبه 87/4/23::: ساعت 11:35 عصر

رضا میرکریمی در نشست نقد و بررسی فیلم "به همین سادگی" گفت : من فیلم‌های زیادی نساخته‌ام اما اگر هر یک از فیلم‌هایم را به یک سوال امتحانی تشبیه کنم "به همین سادگی" سخت‌ترین آزمون زندگی ام بود.
   نشست نقد و بررسی فیلم "به همین سادگی"  25 فروردین پس از نمایش فیلم در باشگاه سینمایی تهران با حضور رضا میرکریمی (کارگردان)، هنگامه قاضیانی (بازیگر)، شادمهر راستین (فیلمنامه‌نویس) و آنتونیا شرکا (منتقد) برگزار شد.
بنابراین گزارش انتونیا شرکا در ابتدای نشست با اشاره به شجاعت فیلم به عنوان نکته باارزش گفت :"به همین سادگی" به درونیات یک زن می‌پردازد. بزرگترین ویژگی‌ای که این فیلم دارد شجاعت است،این فیلم بدون موسیقی، نریشن و با دیالوگ کم زندگی یک روز یک زن خانه‌دار را به تصویر می‌کشد. که می‌دانم ریسک بزرگی است چون سوژه به لحاظ دراماتیک زیاد جذاب نیست و به همین دلیل انتخاب شجاعانه‌ای است.
وی ادامه داد: فیلم‌های قبلی میرکریمی به لحاظ ساختار خیلی با این فیلم متفاوت بود. در این فیلم ما با زنی روبرو هستیم که زیاد حرف نمی‌زند و ما نمی‌توانیم بفهمیم دلهره و اضطرابش برای چیست. ورود به دنیای زن از جانب یک مرد کار دشواری است. کم نبودند مردهایی که وارد این دنیا شدند و نتوانستند حق مطلب را ادا کنند.
شرکا افزود:برای من به عنوان یک زن به همین سادگی فیلم مایوس‌کننده‌ای است، در این فیلم آن تصویری را از زن می‌بینیم که مورد پسند همه است. در حالی که انتظار داریم دلشوره‌های کاراکتر فیلم با انتخاب و تصمیم جدیدی به سرانجامی برسد ، اما او در موقعیت قبلی خود می‌ماند و این چیزی است که به لحاظ مضمونی من را مجاب نکرد.
شادمهر راستین فیملنامه نویس "به همین سادگی" با اشاره به نگارش نسخه های مختلف فیلمنامه این کار گفت: وقتی فیلمنامه این فیلم نوشته شد 10 نسخه با خودکار قرمز کپی شد و میرکریمی آنها را به 10 نفر از بزرگان سینما داد که بخوانند و نظرشان را بگوید اما به جز یک نفر همه گفتند این فیلم را نساز چون شکست بزرگی می خوری.
راستین ادامه داد: حتی زمانی که فیلمنامه را می‌نوشتیم هربار که احساس می‌کردیم قصه جلو نمی‌رود می‌خواستیم از نریشن استفاده کنیم. اما در نهایت به نظرم این کار تجربه جدیدی بود.
هنگامه قاضیانی که برای بازی در نقش "طاهره" به عنوان بهترین بازیگر جشنواره بیست وششم شناخته شد در مورد چگونگی نزدیک شدنش به نقش‌ طاهره گفت: یکی از وظایف بازیگر نگاه، جستجو و شناخت است، من تمام نوستالژی‌های طاهره را درک می‌کردم اما به طور کل خیلی از من دور بود. رسیدن به طاهره برایم خیلی سخت بود. فیلمنامه این فیلم قبل از کار فقط 2 ساعت دست من بود. بنابراین با توضیحاتی که آقای میرکریمی و راستین به من دادند سعی کردم حس‌اش کنم و چیز دیگری که برای رسیدن به این نقش خیلی برایم سخت بود لهجه ترکی طاهره بود. چون هیچ آشنایی با این زبان نداشتم.
در ادامه جلسه رضا میرکریمی با اشاره به پروسه سخت تولید "به همین سادگی" گفت: این فیلم برخلاف اسمش به همین سادگی ساخته نشده است، مسیر طولانی‌ای طی شد تا کار به این مرحله رسید. من فیلم‌های زیادی نساخته‌ام اما اگر هر یک از فیلم‌هایم را به یک سوال امتحانی تشبیه کنم؛ به همین سادگی سخت‌ترین آزمون بود.
کارگردان" به همین سادگی" ادامه داد: این فیلم برخلاف اسمش "به همین سادگی" ساخته نشد و مسیری طولانی‌ طی شد تا کار به این مرحله رسید. وقتی یک ماجرای پرتنش را تعریف می‌کنیم مثل خیانت، جنایت و... موقعیتی فراهم می‌شود که مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد و کارگردان در چنین شرایطی می‌تواند ضعف کارگردانی‌اش را بپوشاند. حتی استفاده از سوپراستار هم به کارگردان کمک می‌کند که کاستی‌های فنی را بپوشاند.
میرکریمی در خاتمه اظهار داشت: وقتی فیلمی تهی از این مولفه‌هاست کافی است کوچکترین اشتباهی بکنید تا تماشاگر را از دست بدهید. این فیلم از این جهت برای من تجربه بسیار بزرگی بود


نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

رضا میرکریمی، سینما و رسانه را از نظر فرهنگی فقیر دانست و عدم حمایت سرمایه‌گذاران از فیلم‌های فرهنگی‌ که اندیشه‌یی محکم پشت آن‌هاست را از مواردی برشمرد که در نهایت موجب نزول سطح فرهنگی مخاطب می‌شود.

 کارگردان «به همین سادگی» که در نشست نقد و بررسی این فیلم در فرهنگسرای هنر سخن می‌گفت، مخاطبان این گونه فیلم‌ها را پشتوانه‌یی محکم برای این نوع سینما دانست وافزود: فروش این فیلم با سه فیلم دیگری که همزمان با آن اکران شده و هر سه از ویژگی هنرپیشگان بهره می‌گیرند، به این موضوع گواهی می‌دهد که بینش عده‌یی که شعور مخاطب را پایین حس می‌کنند، بینش نادرستی است.

در این نشست شادمهر راستین ( فیلمنامه نویس) و هنگامه قاضیانی ( بازیگر) هم رضا میرکریمی را همراهی می‌کردند.

میرکریمی « به همین سادگی» را سخت‌ترین تجربه کاریش برشمرد و افزود: محوریت داستان ورود به دنیای یک زن و روزمرگی و تکرار و معمولی بودن آن است، این در حالی است که علی‌رغم سهم زیاد این قشر در جامعه این موضوع در ادبیات و سینمای ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان توجه به غفلت و بی‌توجهی را وجه مشترک اکثر کارهایش دانست و اعتنا به یکدیگر را به عنوان تکلیفی دانست که به دست فراموشی سپرده شده و هدفش از ساخت این فیلم را حساس کردن افراد به دنیای اطرافشان برشمرد.

میرکریمی «به همین سادگی» خالی از هرگونه حادثه خارق‌العاده‌ای است، تصریح کرد‌: بهره‌مندی از داستانی پر حادثه یا تعداد زیادی از هنرپیشه می‌تواند کمکی باشد در جهت اینکه کارگردان نقاط ضعف فیلم را پشت آنها پنهان کند. اما در این فیلم که شاید مهمترین حادثه آن سوختن چند بادمجان باشد، به مخاطب فرصت داده می‌شد تا به ابعاد مختلف فیلم از جمله طراحی صحنه، نورپردازی، میزانسن و ... توجه کند بنابراین اگر کمترین اشتباهی در این مورد صورت بگیرد، کارگردان مخاطب خود را از دست خواهد داد و به همین دلیل ساخت این فیلم برای من تجربه بزرگی بوده است.

او با بیان اینکه قبل از ساخت این فیلم عده‌ای، او را از ساخت چنین فیلمی نهی کردند، گفت: باید اعتراف کنم توجه مردم به این فیلم اعتماد به‌نفس خوبی در من ایجاد کرده است و ثابت کرد که حتی می‌توان از مسائل عادی و روزمره تاثیرات شگرفی گرفت و می‌توان دلتنگی و درونیات و معضلات روحی افراد را به تصویر کشید، هر چند که انتقال این دلتنگی به مخاطب کار بسیار سختی است.

این کارگردان قضاوت شتابزده مردم را از دیگر دلمشغولی‌های خود در ساخت این فیلم برشمرد و گفت: البته این نگرانی در آثار دیگرم هم تا حدی وجود داشته است و در این فیلم نیز سعی کرده‌ام بگویم برخی بحران‌ها بی‌دلیل بزرگ شده‌اند و شاید از دلایلی مثل بی‌اعتنایی منشعب شده باشند.

کارگردان « به همین سادگی» همچنین عنوان کرد: در ابتدا قصد داشتیم فیلم را به دو بخش تقسیم کنیم. در نیمه دوم فیلم یک روز از زندگی مرد خانه را نیز به تصویر کشیم اما بعدها به این نتیجه رسیدیم که تا نقطه پایان قسمت اول می‌تواند به تنهایی کفایت کند و احتیاج به نیمه دوم ندارد و شاید نیمه دوم خود دستمایه فیلم دیگری باشد.

این کارگردان، پایان این فیلم را نیز به نوعی شبیه به پایان « زیر نور ماه » دانست و گفت: با ساخت « به همین سادگی» سعی کرده‌ام در ذهن مخاطب این سوال را ایجاد کنم که ‌آیا در زندگی‌هایی هم که هیچ نشانی از بحران در آن‌ها دیده نمی‌شود، با یک بحران مواجه هستیم؟

او دیگر ویژگی‌های مثبت این فیلم را عدم ارایه آدرسی مشخص یا واقعیتی حتمی دانست و این ویژگی را از مواردی دانست که باعث می‌شود عده بیشتری از مردم با فیلم همزادپنداری کنند.

هنگامه قاضیانی هم نگاه، جستجو و تلاش بازیگر برای شناخت نقش را از وظایف هر بازیگری برشمرد و افزود: تفاوت‌های زیادی بین شخصیت خودم و طاهره وجود داشت و عواملی چون سکوت طاهره و شنیده‌هایش مبنی بر دقت و سخت‌گیری کارگردان را از دشواری‌های ایفای این نقش بود.

او در رابطه با سکوت طاهره و سختی به تصویر کشیدن آن نیز گفت: روزه‌های سکوتی که قبلا گرفته بودم، در ایفای این نقش بسیار موثر بود و کمک کرد بتوانم این سکوت را به تصویر بکشم.

شادمهر راستین فیلمنامه‌نویس هم با اشاره به توصیه‌هایی که مبنی بر عدم ساخت این فیلم به آن‌ها شده بود‌، گفت: شاید بعد از ساخت آثاری مثل «‌خیلی دور خیلی نزدیک» بهترین کار این بود که میرکریمی از اعتماد به نفس بدست آمده از آن‌ها استفاده کند و به این نوع سینما برسد.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :362492

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<