سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نامزدهای هشتاد و یکمین دوره جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به دلیل همزمانی با آغاز کار رئیس جمهور جدید آمریکا پنجشنبه 22 ژانویه 2009(سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوایز اسکار یکشنبه 22 فوریه (چهارم اسفند) برگزار می‌شود.

 ورایتی اعلام کرد اسامی نامزدهای جوایز اسکار به رسمی قدیمی حدود چهار هفته قبل از مراسم در یک روز سه‌شنبه اعلام می‌شود، اما از آنجا که سه‌شنبه 20 ژانویه 2009 (یکم بهمن) روز آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکاست، مسئولان آکادمی اسکار تصمیم گرفتند اعلام نامزدها را با دو روز تعویق به پنجشنبه بیندازند.

برابر با تقویم اعلام شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، برگه‌های رای‌گیری هشتاد و یکمین دوره اسکار روز 26دسامبر (ششم دی) ارسال می‌شود و اعضاء آکادمی باید تا ساعت پنج عصر 12 ژانویه (23 دی) برگه‌های خود را بازگردانند.

پس از اعلام نامزدها در روز22 ژانویه، برگه‌های رای‌گیری نهایی 28ژانویه (نهم بهمن) برای اعضا ارسال خواهد شد و اعضاء آکادمی باید حداکثر تا ساعت پنج عصر 17 فوریه (29 بهمن) آراء خود را برای تعیین برندگان اسکار امسال اعلام کنند.

ضیافت ناهار نامزدهای اسکار هشتاد و یکم روز دوم فوریه (14بهمن) و جوایز دستاورد علمی و فنی هفت فوریه (19 بهمن) اعطا می‌شود. هشتاد و یکمین دوره جوایز آکادمی روز 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار و به طور زنده از شبکه ABC پخش می‌شود.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

فیلم سینمایی "راکی" به کارگردانی جان جی. اویلدسن و بازی سیلوستر استالونه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما برگزیده شد.

 ورلد اینترتینمنت نیوز اعلام کرد "راکی" که سال 1976 برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و در هفت رشته دیگر هم نامزد این جایزه معتبر بود، در نظرسنجی سایت سینمایی www.lovefilm.com با کسب 20 درصد آرا بالاتر از تمام فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ایستاد.

رده دوم انتخاب بهترین فیلم ورزشی به کمدی "رقابت سرد" Cool Runnings به کارگردانی جان ترتلتاب محصول 1993رسید که درباره تلاش واقعی نخستین تیم لوژسواری تاریخ جامائیکا برای رسیدن به بازی‌های المپیک زمستانی است. "عزیز میلیون دلاری" کلینت ایستوود هم در این نظرسنجی سوم شد. این فیلم سال 2004چهار جایزه اسکار برد.

"جری مگوایر" کامرون کرو محصول سال 1996 با بازی تام کروز و "گاو خشمگین" مارتین اسکورسیزی محصول 1980 با موضوع ورزش مشتزنی و حضور رابرت دنیرو در نقش اصلی مشترکا چهارم شدند. "جری مگوایر" که در پنج رشته نامزد اسکار بود در نهایت یک جایزه برد و "گاو خشمگین" هم از هشت نامزدی تنها در دو رشته برنده اسکار شد.

فیلم‌های ششم تا دهم نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما عبارتند از "میدان رویاها" فیل آلدن رابینسن با موضوع بسکتبال، "سفیدپوستان نمی‌توانند بپرند" ران شلتن باز هم با موضوع بسکتبال، "ارابه‌های آتش" هیو هادسن درباره دو و میدانی، "فرار به سوی پیروزی" جان هیوستن با موضوع فوتبال و "کدی‌شک" هارولد رمیس درباره گلف.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

اکران سال جدید سینمای ایران از جهت نگاه به نوع حضور زنان و نقش‌آفرینی بازیگران در کاراکترهای زنانه می‌تواند فصلی جدید را در سینمای ایران رقم بزند.

 همانطور که در گمانه‌زنی‌های اکران نوروز پیش‌بینی می‌شد اکران نوروز 87سینماهای کشور متأثر از حضور پررنگ و برجسته زنان در خانه و خانواده و اجتماع ایرانی است.

گرچه برخی تغییرات در فهرست فیلم‌های به نمایش درآمده صورت گرفت و جابجایی‌هایی انجام شد، ولی این تغییرات نتوانستند حضور پیش‌بینی شده برای زنان در سینمای ایران را به حاشیه ببرند و به گفته دیگر فیلم‌های جایگزین هم زن‌محور بودند. با این مقدمه می‌توان به آسیب‌شناسی حضور زن در اکران نوروز پرداخت. اکرانی که می‌تواند فصلی جدید را در سینمای ایران باز کند.



به همین سادگی

گرچه به نظر می‌آید زنان تصویر شده در سینمای ایران امروز در موقعیتی تثبیت‌شده قرار دارند و حضور کمی و کیفی آنها قابل بررسی و تحلیل است، اما این جایگاه آسان به کف نیامده و به گفته بهتر زنان مسیری پرپیچ و خم و دشوار را طی کرده‌اند تا قابلیت‌های خود را به مخاطبان و بیشتر از همه به سینماگران اثبات کنند.

در واقع زنان سینمایی صبری بسیار را متحمل شدند تا جذابیت‌های بالقوه خود را ورای چهره کلیشه‌ای که در دهه 60 از آنها باب شده بود، به فعلیت برسانند و زمینه اعتماد کردن سینماگران به خودشان را فراهم کنند. زنانی که در دهه 60عمده حضورشان در سینما برای غذا پختن، رخت شستن و مهمتر از همه غر زدن بود. زنانی که گاه تنها یک تصویر مجازی بودند برای امید داشتن مرد به بازگشت از زندان، جبهه، سفر و زنانی که راهی برای گذر از حاشیه‌ها نداشتند.

در دهه 70بود که زیبایی و جذابیت‌های ظاهری زنان نه به عنوان یک پدیده منفی و عامل اغواکننده بلکه به عنوان یک موهبت زیبایی‌شناسانه دیده شد و توانست بر پرده عریض به تصویر درآید و "عروس" سردمدار نگاه ستایشگر به زیبایی‌های ذاتی زنانه بود. بازیگرانی که به خاطر داشتن بهره‌ای از زیبایی در این سال‌ها از سینما کنار گذاشته شده بودند، از دهه 70 تصویرگر کاراکترهای زنی شدند که به تدریج در حال گستردگی و بسط بودند.

اما از آنجا که رهایی پس از محدودیت همواره یک هرج و مرج ناخواسته به دنبال دارد،‌ پس از این دوره چهره زن که یکباره از حاشیه به متن آورده شده بود رنگی از تصاویر تکراری در نقش‌های تکراری به خود گرفت. در این دوره با تعدد نقش‌آفرینی زنان در نقش‌هایی چون زن خیابانی، قاچاقچی، اغواگر، معتاد و ... به تدریج زیبایی‌شناسی برآمده از آسیب‌شناسی نقش برای انتخاب بازیگر از میان رفت.

پس از این بود که بازیگران جوان و زیبا که به گونه مصنوعی یا ذاتی به زیبایی آنها دامن زده شده بود، بر پرده سینما ظاهر شدند و دیگر چرایی حضور یک بازیگر در نقشی خاص مفهوم نداشت بلکه این خطوط چهره و نزدیک بودن به سلیقه گیشه بود که بازیگر را برای حضور در نقش یک کاراکتر انتخاب می‌کرد نه چیز دیگر.

گذر از این دوران برزخ و حائل و رسیدن به تصویری متعادل از حضور زنان بر پرده سینما در دهه 80 هم با آزمون و خطا طی شد و به نظر می‌آید قرار است سال 87سرآغاز فصلی جدید برای حضور زنان در سینمای ایران باشد. فصلی که علاوه بر نگاه آسیب‌شناسانه به حضور زن در خانواده و اجتماع به نوعی حضوری معقولانه‌تر از بازیگران زن در نقش کاراکترهای نمایشی را به همراه دارد.

زن دوم

"به همین سادگی" رضا میرکریمی را می‌توان یکی از برجسته‌ترین تصاویر زن در اکران نوروز 87 و حتی سینمای ایران دانست. تصویری جزئی‌نگرانه از قشر زنان خانه‌دار که سینمای ایران کمتر به دلمشغولی و دغدغه‌های خاص آنان پرداخته است. زنان خانه‌دار در سینمای ایران همواره به عنوان سنگ صبور و غمخوار به تصویر درآمده‌اند، بدون آنکه زوایای پنهان، تنهایی، دلزدگی و چه بسا تردیدهای آنها راهی به پرده نقره‌ای داشته باشد.

"به همین سادگی" برشی از زن خانه‌دار ایرانی را بزرگنمایی می‌کند که شاید برای خود این قشر هم دیدن آن مانند سرک کشیدن به یک منطقه غیرمجاز محسوب شود. مگر یک زن / مادر خانه‌دار خوب و فداکار می‌تواند دلزده شود، تردید کند و تصمیم به ترک بگیرد؟ مگر ترک کردن جزو کنش‌های غیرمجاز برای کسی نیست که باید ستون و تکیه‌گاه خانه و خانواده باشد و همواره چراغ خانه را برای بازگشت مرد روشن نگه دارد؟ مگر یک مادر می‌تواند از وظایف از پیش تعیین شده‌اش استعفا کند؟

"به همین سادگی" می‌گوید همه اینها امکان دارد و اگر برای سینمای ما تازگی دارد شاید به این خاطر است که هیچوقت دوست نداشته‌ایم این تصویر کلیشه‌ای را بشکنیم و به زن / مادر به عنوان انسانی از گوشت و پوست و استخوان نگاه کنیم. هنگامه قاضیانی که تا به حال حضوری با این کمیت و کیفیت نداشته، از بازیگران جدید است که در این امتحان مهم نمره قبولی می‌گیرد.

قاضیانی با فاصله گرفتن از جذابیت‌های بالقوه ظاهری خود تا جای ممکن به تصویر دلزدگی زنی غرق شده در مناسبات روزانه نزدیک می‌شود و این فرورفتن را با خطوط چهره، سکوت و غمی فروخورده به درون شخصیت رسوب می‌دهد. زنی که در انتها هر چند تن به ماندن و ادامه دادن این دور تسلسل روزانه می‌دهد، اما همچنان غیرقابل پیش بینی و دست نیافتنی می‌ماند.

"زن دوم" سیروس الوند را از وجه زاویه نگاه به زن دوم در سینمای ایران باید از معدود آثار پیشرو دانست. زن دوم که همواره با نوعی روحیه تجاوزگری و سلطه‌طلبی به تصویر درمی‌آید، در "چهارشنبه سوری" هویتی ویژه پیدا کرد و آسیب‌شناسی شد. نقشی که پانته‌آ بهرام با ایفای آن و قرار گرفتن در تقابل با زن اول (هدیه تهرانی) کلیشه کهنه‌اش را شکست و آن را احیا کرد.

سکانس تنهایی زن هنگامی که مرد او را در خیابان پیاده می‌کند و ترقه چهارشنبه سوری زیر پایش منفجر می‌شود از لحظات حسی است که برای کلیشه‌زدایی از چهره زن دوم طراحی شده است. "چند روز بعد" نیکی کریمی هم دیگر فیلمی است که چهره مخدوش زن دوم را تعدیل کرد.

نکته جالب دیگر در این فیلم حضور کریمی در نقشی مشابه با "زن دوم" است که حتی موقعیت محوری هم این قرابت را تشدید می‌کند. در این فیلم هم زن دوم وقتی با بازگشت زن اول مواجه می‌شود، چند روز را در تردید برای ماندن یا رفتن بسر می‌برد. همه فیلم بسط پیدا کرده در همین چند روز که زن با روال روزمره زندگی و حضوری که بر زندگی‌اش آوار شده، چگونه مواجه می‌شود.



دایره زنگی

در "زن دوم" با انتخاب زاویه دید زن دوم در موقعیتی که زن اول پس از سال‌ها قصد بازگشت دارد، به نوعی روحیه تجاوزگری بیشتر منتسب به زن اول می‌شود. فیلم مرثیه‌ای برای از دست رفتن عشق است که در مقابل تعهد کم می‌آورد و در این میان شخصیت‌پردازی خاص زن دوم به این وجه کمک می‌کند، هر چند در همه لحظات پرداختی متعادل ندارد.

به عنوان مثال شخصیت مهتاب را به دلیل داشتن نقطه‌نظراتی جسورانه و پیگیری آنها در زندگی‌اش می‌توان به نوعی دارای حریم شخصی دانست که معمولاً از کاراکتر کلیشه شده زن دوم بعید به نظر می‌آید. انتخاب جسورانه او برای ترک مرد و وانهادن زندگی برای زن اول و فرزندش بر اساس جهان‌بینی تعریف شده برای وی تازگی دارد و نوعی احیاگری برای این کاراکتر است.

"دایره زنگی" پریسا بخت‌آور را نیز باید واجد نگاهی فراگیر و متنوع به زن دانست که البته به مدد حضور کاراکترهای متعدد امکانپذیر شده است. طراحی یک آپارتمان به عنوان اشلی کوچک از اجتماع این امکان را ایجاد کرده که زنان از قشرهای مختلف مجال حضور پیدا کنند و در عین حال در تعامل با یکدیگر و مردان اطرافشان قرار بگیرند.

زن سنتی، زن امروزی،‌ زن روشنفکر، زن ساده‌نگر، زن ابزاری و ... که در رأس همه آنها شیرین به عنوان کاراکتر محوری حضور دارد که همه ماجرا بر اساس حرکت او شکل می‌گیرد. باران کوثری در نقش دختری که از ابتدا تا انتهای فیلم نقش دختری ساده و معصوم را بازی می‌کند که می‌خواهد پول تعمیر خودرو پدرش را یکروزه به دست آورد، به نوعی برآمده از نگاهی رئال به حضور دختران جوان در جامعه روز است.

دختری که با یک چرخش روایتی معلوم می‌شود که از ابتدا در حال فریب دادن اطرافیانش و سرکار گذاشتن پسران جوان بوده تا روزش را با ماجرایی جدید به شب برساند و در پایان چنته‌اش را از اندوخته‌های روزانه پر کند و در انتظار فردایی باشد که او را در مسیری جدید با ماجرایی جدید قرار دهد. شیرین هر چند دختری کم سن و سال است اما تکیه حساب‌شده بر وجوه زنانه او که به گونه‌ای ناخودآگاه پرداخته شده، به تصویری نزدیک به واقعیت از نسل بی‌هویت و بی‌ریشه کنونی می‌انجامد.

حضور باران کوثری در نقش این کاراکتر با توجه به نیازی که به دامن زدن به این معصومیت تا نزدیک به پایان بوده، انتخابی مناسب است. هر چند حضور گوهر خیراندیش در نقش مادر سنتی و بهاره رهنما، نیلوفر خوش‌خلق، نگار فروزنده، اکرم محمدی و ... در طیف‌های مختلف زنان این فیلم همه به یک نسبت موثر واقع نشده و تنها حضور متفاوت رهنما در نقش شاعری که توهم مهم بودن دارد و با شبکه‌های لس آنجلسی در ارتباط است، برجسته‌ترین حضور این فهرست بلندبالاست.



مجنون لیلی

"مجنون لیلی" قاسم جعفری را باید از حیث نگاهی نوستالژیک به عشق‌های اساطیری واجد امتیاز دانست. اما این امتیاز کمتر به شخصیت‌پردازی زن در این فیلم وارد شده و آنچه به عنوان زن محوری این فیلم و زنانی که به صورت ایستگاهی به آنها رجوع می‌شود، ترسیم شده چهره‌ای تیپیک از زن است.

پروانه کاراکتر زن محوری است که جستجوی او برای رسیدن به الگویی امروزی از عشق‌های اساطیری او را واجد یک تعریف و پرداخت تازه نمی‌کند، چون این ویژگی در شخصیت‌پردازی او لحاظ نشده بلکه تنها به عنوان یک پیشینه در گذشته او حضور دارد که یک جعبه قدیمی را از اجدادش به ارث برده و در جستجو برای پیدا کردن آن به نمونه امروزی عشق اساطیری می‌رسد.

حضور الناز شاکردوست در این نقش هم نه تنها از معدود انتخابات ممکن نیست بلکه حضور هر بازیگر دیگر را در این نقش قابل تصور می‌کند. حرفه دندانپزشکی پروانه هم تنها یک بهانه غیردراماتیک برای صحنه‌هایی است که فرهاد (محمدرضا گلزار) با دندان‌درد ساختگی به مطب بیاید و دیالوگ‌هایی بی‌ربط و شعاری بین آنها رد و بدل شود.

زنان فرعی هم که در رد و بدل شدن هدیه روز عشق به آنها گذری کوتاه زده می‌شود، چیزی جز تیپ‌های آشنا تک سکانسی نیستند که برای آنها شناسنامه‌ای در نظر گرفته نشده و تنها حضوری باری به هر جهت برای پر کردن عرض قصه‌ای دارند که قرار است به واسطه تجربه‌های عشقی متفاوت در انتها به تعبیری جدید از عشق در دنیای بحران زده امروز بینجامد.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

فیلمساز سرشناس دانمارکی تابستان امسال فیلم سینمایی جدید خود "ضدمسیح" را با سرمایه ژرمن‌ها در آلمان می‌سازد.

 ورایتی اعلام کرد "ضدمسیح" لارس فن تریر داستان زوجی است که برای رهایی از غم از دست دادن فرزند خود به کلبه‌ای در میان بیشه‌زار پناه می‌برند.



فیلمنامه را فن تریر به همراه آندرس توماس ینسن فیلمنامه‌نویس هموطن 36 ساله خود نوشته و یک استودیو آلمانی برای ساخت فیلم مبلغی حدود 4/1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. "ضدمسیح" اولین فیلم بلند فن تریر پس از "رئیس همه" است که سال 2006 ساخته شد.

فیلمساز سرشناس دانمارکی در دو سال اخیر به خاطر افسردگی شدید قادر به کار کردن نبود و اوایل پارسال در گفتگو با یک روزنامه دانمارکی به این مسئله اذعان کرد. فن تریر 52 ساله گفته بود این افسردگی او را "مثل یک صفحه خالی" کرده است.

سازنده فیلم‌های "شکستن امواج"، "رقصنده در تاریکی" و "داگویل" به خاطر قواعد خاص فیلمسازی موسوم به دگما شهرت دارد که در دهه 1990 شکل گرفت و با استفاده از دوربین روی دست، پرهیز از صداگذاری و نورپردازی سعی داشت از شیوه‌های معمول فیلمسازی فاصله بگیرد.

فن تریر در 1991 با فیلم "اروپا" برنده سه جایزه از جمله جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن شد و در 1996برای "شکستن امواج" جایزه بزرگ هیئت داوران این جشنواره را برد. فیلمساز صاحبنام دانمارکی سال 2000 با "رقصنده در تاریکی" جایزه نخل طلا کن را از آن خود کرد. او از دیگر جشنواره‌های معتبر سینمایی نیز جوایز بسیار دریافت کرده است.



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

 
حضور چهره‌هایی مانند شان پن، جیم جارموش و کوئنتین تارانتینو در شصت و یکمین جشنواره فیلم کن از توجه برگزارکنندگان این جشنواره معتبر به سینمای مستقل آمریکا خبر می‌دهد.

در حالی که پیش از این قرار بود نشست مطبوعاتی جشنواره کن 61 روز پنجشنبه 17 آوریل (29 فروردین) برگزار ‌شود، حدود دو هفته پیش اعلام شد مسئولان جشنواره این نشست را روز چهارشنبه 23 آوریل (چهارم اردیبهشت) برگزار می‌کنند. به این ترتیب شایعات درباره قطعی نبودن فهرست نهایی جشنواره امسال خیلی هم بیراه نبوده است.

در فاصله یک ماه به آغاز جشنواره کن، انتخاب شان پن به عنوان رئیس هیئت داوران، تقدیر از جیم جارموش در بخش جنبی دوهفته کارگردانان، برپایی کلاس پیشرفته فیلمسازی کوئنتین تارانتینو، اعلام فیلم‌های بخش جنبی آتلیه، نمایش فیلم‌های برگزیده سال 1968 و نمایش قطعی چند فیلم از جمله جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ تنها اخبار قابل استناد جشنواره امسال بوده است.

 "ایندیانا جونز 4" فیلم افتتاحیه جشنواره کن امسال

شان پن، بازیگر برنده اسکار و کارگردان فیلم تحسین‌شده "درون طبیعت وحشی" که زمانی او را "فرزند ناخلف" هالیوود لقب داده بودند، به رُک بودن و داشتن دیدگاههای سیاسی بسیار شفاف معروف است و کارنامه کاری بسیار موفقی نیز دارد و از این رو به نظر بهترین گزینه برای قرار گرفتن در صدر هیئت داوران معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا می‌آید.

جارموش چهره مطرح سینمای مستقل آمریکا و خالق فیلم‌های "قطار اسرارآمیز" و "مرد مرده" امسال در کن و در جریان چهلمین سال برگزاری بخش جنبی دوهفته کارگردانان، جایزه یک عمر دستاورد هنری مربی طلایی سازمان کارگردانان فرانسه را می‌گیرد. این جایزه که سال 2002 خلق شد، برای تقدیر از ابداعات، شجاعت و سازش‌ناپذیری یک کارگردان به او اعطا می‌شود.

جارموش سال 1984 با "عجیب‌تر از بهشت" در بخش دوهفته کارگردانان برنده جایزه دوربین طلایی شد. ژاک روزیه، کلینت ایستوود، نانی مورتی، عثمان سمبنه، دیوید کراننبرگ و آلن کاوالیه از برندگان قبلی مربی طلایی هستند. برنامه‌های بخش دوهفته کارگردانان نیز سه‌شنبه 22 آوریل اعلام می‌شود. بخش هفته منتقدان بین‌المللی نیز 21 آوریل برنامه خود را اعلام می‌کند.

در همین حال پنجشنبه پیش اعلام شد کوئنتین تارانتینو فیلمساز صاحبنام آمریکایی امسال در کن کلاس پیشرفته فیلمسازی برپا می‌کند. این فیلمساز 45 ساله پارسال نیز با فیلم "ضدمرگ" در بخش مسابقه حضور داشت. او سال 1994 برای فیلم "داستان عامه‌پسند" برنده جایزه نخل طلا شد و چهار سال پیش نیز رئیس هیئت داوران کن بود.

سیدنی پولاک، وونگ کار وای، نانی مورتی، استفن فریرز و مارتین اسکورسیزی در سال‌های اخیر کلاس‌های پیشرفته جشنواره کن را برپا کرده‌اند. تارانتینو سازنده فیلم‌های "سگدانی"، "جکی براون"، "بیل را بکش: جلد یک" و "بیل را بکش: جلد دو" است.

در میان فیلم های بخش مسابقه فعلا تنها حضور "سکوت لورنا" برادران داردن قطعی شده که تاکنون دو بار برای "روزتا" و "کودک" جایزه نخل طلا را برده‌اند. ضمن اینکه شاید "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین" چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماجراجویانه ایندیانا جونز فیلم افتتاحیه امسال باشد. شصت و یکمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 مه برگزار می‌شود



نجف زاده ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:34 صبح

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 25
کل بازدید :362562

>> درباره خودم <<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
نجف زاده
برای دستیابی به پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به آدرس www.bitasoft.ir مراجعه فرمائید.

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی

>>لینک دوستان<<
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
ما و دلاوران
بهار bahar
الهه نور
ARAX
هیـــــــــئت زیــــــنبیون «محفل،طلاب بسیجیان و رهروان شهدا»
نم نم بارون ( رفیق نارفیق )
سه فاز بازار
عاشقان زنده...شهدا...اروند...
شعر و دل نوشته های اسارت
مشکلات جنسی
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
عشق تنها
بازی برنامه کلیپ ... برای موبایل جدیدترین عکسهای ایرانی و خارجی
امیرالمومنین علی علیه السلام
gitar4ever
آموزش و پرورش
پوست کلف
عمومی
هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...
شهدای غریب
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
وفا دات کام
یادداشت های یه آسمونی
سهیــــــــــــــــلی منطقه آزادقشم
وبلاگ افسانه جومونگ
سرزمین من
به یاد مهدی (عج)
poueshdownload

بزرگترین لینک باکس آهنگهای رپ
world of news
به نام آنکه اشک راآفریدتاسرزمین وداع آتش نگیرد
فاصله
اتومبیل
salima
توشمانلو روستای نمونه ایران
مغزیات
سیب سرخ
من می‏خواهم مسلمان شوم.
ای ول .کام
عشق
موزیک ،نرم افزار، بازی، آهنگ رپ ، خدمات موبایل و..
سلام آقا
عکس جک اس ام اس نرم افزار داستان مطالب جالب و خواندنی و . . .
مشاوره در زمینه انتخاب متریال و بازرسی جوش
D E V I L
تخصصی فقه وحقوق
تنهای تنها
سفر طولانی آخرت

>>لوگوی دوستان<<










































>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<